Comments

BULAN CANTIK MENARIK DISEMBER INI

BERITA GEMBIRA UNTUK SEMUA

Ha, dengar tajuk pun dah macam teruja kan. Bulan ni kan semua dah tahu kita ada dua promosi untuk vitamin yang berkait rapat dengan kecantikan kulit kita. Apa lagi kalau bukan vita C dan vita E. Ramai yang nak dapatkan kulit bersih dan sihat bulan ni berebut-rebut beli! Jadi sempena nak bagi korang lebih teruja nak dapatkan wajah cantik dan ditambah lagi awet muda, Shaklee bagi satu lagi kejutan bulan ni! Bulan cantik menarik Disember ini ditambah lagi dengan promosi Collagen Powder weh! 


Jadi betullah bulan ni bulan untuk cantik. Cuba bayangkan dengan pengambilan vita C dan vita E yang memang berkesan dalam mengembalikan wajah lebih bersih dari jerawat, menghilangkan parut dan memutihkan kulit. Tambah pulak dengan pengambilan Collagen Powder yang sangat berkesan dalam mengembalikan keremajaan dan awet muda! Ha, jangan lepas ni cik suami tak cam isteri sudah la!

Promosi ni akan berakhir hujung bulan ni. Jadi masih ada masa untuk kumpul duit dan dapatkan tiga promosi ni ye. Nampaknya bulan ni tak gaduh nak bermekap sakan bila nak pergi kenduri kahwin. Amalkan secara konsisten pengambilan 3 produk ni jangan terkejut kecantikan semulajadi korang bakal terserlah! 

Nanti kita kongsikan lagi khasiat lain 3 vitamin dan supplement hebat ni dalam entri akan datang. Untuk pembelian dan info lanjut boleh hubungi watiey seperti dibawah!



✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

BULAN UNTUK CANTIK MACAM CHE TA

PROMOSI DISEMBER 2014

Khas untuk korang yang nakkan kulit yang cantik, menarik, bebas cela dan menawan macam Che Ta. Inilah bulan yang paling sesuai untuk korang! Macam tahu-tahu je kan Shaklee ni. Hujung bulan ni banyak kenduri jadi ramai yang nak tampil menarik jadi dari habiskan duit beli kosmetik apa kata cuba cantik semulajadi dengan vitamin dan supplement.
Bulan ni Shaklee bagi promosi istimewa untuk dua vitamin. Vitamin E dan vitamin C Shaklee untuk yang nak cantik! Bukan sekadar untuk nak cantik je banyak lagi yang kita boleh dapat dengan Vita E dan Vita C ni. Jadi jom nak kongsikan sikit tentang kebaikan dua vitamin hebat ni!


Nantikan lagi banyak info dan khasiat tentang dua vitamin ni dalam entri akan datang,, 
Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi watiey seperti dibawah,,,


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179 
✿✿ fiesyadam@gmail.com 
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR 

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

TAHU KE TIDAK OMMEGA GUARD NI SESUAI UNTUK SIAPA?


SIAPA YANG PERLUKAN OMEGA GUARD SHAKLEE

Entri kali ni nak cerita sikit lagi tentang Omega Guard. Sempena promosi bakal berakhir tak lama lagi. Cheq nak kongsikan dengan korang siapa yang perlukan omega guard ni.


Antara yang perlukan Omega Guard ni adalah golongan yang ada dalam gambar dekat atas. Antara khasiat omega untuk mereka. 

Ibu Menyusu & Ibu Hamil
  • membekalkan DHA untuk perkembangan otak bayi yang menyusu
  • membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan
  • membantu mengurangkan kolestral yang boleh membawa kepada risiko meroyan
  • mengurangkan risiko kelahiran pra-matang
  • membekalkan nutrisi penting yang membantu mengekalkan fungsi otak dan retina
  • meningkatkan perkembangan memori anak
  • dapat mengelakan masalah alahan kulit
  • mengatasi masalah lelah 
Kanak-kanak
  • bagus untuk perkembangan IQ
  • bantu kanak-kanak ADHD
  • membantu masalah asma
  • mengurangkan gejala eczema 
  • menguatkan sistem imun
  • meningkatkan daya ingatan 
Masalah Berat Badan
  • membantu membakar lemak tepu (lama)
  • omega 3 meningkatkan hormon leptine yang berfungsi mengawal selera makan
  • meningkatkan metabolisme
  • kurangkan kertisol (hormon yang menyimpan lemak)
  • menghalang pembentukan lemak
  • memperbaiki kadar gula dalam darah
  • membantu tahap insulin yang boleh menyebabkan pembakaran lemak berlaku
Penyakit & Lain-lain
  • membantu turunkan tekanan darah 
  • membantu turunkan kolestral jahat
  • bantu kawal kandungan gula dalam darah
  • mengurangkan keradangan di saluran pernafasan yang menghalang laluan pernafasan 
  • mengurangkan risiko strok 
  • melambatkan pembentukan plak atherosclerotic
  • mengurangkan kekakuan dan kelembutan sendi
  • mengurangkan risiko penyakit jantung
  • mencegah penyakit gout
  • mencegah salur darah dari tersumbat
  • mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon 
  • membuatkan kulit lebih cantik kemerahan
  • melancarkan peredaran darah 
  • mencegah imsonia
Omega Guard yang diekstrak dari ikan laut dalam air sejuk di perairan Jepun. Dihasilkan melalui proses penyulingan proprietri 3 molekul yang bertindak meekatkan asid lemak Omega 3 semulajadi yang menyingkirkan bahan-bahan merbahaya. Lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 yang kita tahu amat baik untuk tubuh kita. 

Sempena promosi omega guard ni, apakata rebut peluang untuk mendapatkan khasiatnya untuk diri kita, keluarga dan ibu bapa mungkin.Bulan ni jugak ada promosi berganda tau!





✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

TIPS PERKENALKAN ANAK DENGAN MAKANAN PEJAL PERTAMANYA


Bagi bayi yang dah menginjak usia 6 bulan kini tibalah masa untuk kita sebagai ibu bapa memperkenalkan mereka dengan makanan baru yang berbentuk pejal. Menggigit, mengunyah dan menelan makanan adalah satu kemahiran baru bagi bayi berusia 6 bulan kerana mereka baru diperkenalkan dengan makanan pejal. Entri kali ni cheq nak kongsikan tips untuk memperkenalkan anak dengan makanan pejal pertamanya. Mungkin masih ada diantara kita berasa was-was untuk memberikan bayi kita makanan pejal walaupun bayi dah berusia 6 bulan. 

PENGENALAN MAKANAN PEJAL PERTAMA

Sepanjang tempoh permulaan sehingga 18 bulan, kita harus berwaspada semasa menyediakan makanan pejal untuk bayi. Ini kerana sistem penghadaman mereka masih lembut. Jadi sebagai permulaan, makanan pejal yang diberikan haruslah dikisar dengan halus. Pastikan tidak terlalu banyak campuran sayuran ataupun lauk lain. Perkenalkan mereka satu persatu dahulu jenis makanan. Pastikan makanan yang dikisar itu benar-benar halus dan mudah untuk ditelan oleh anak kita. Ini bertujuan untuk mengelakan bayi daripada tercekik dan tersedak. 

MAKANAN LEBIH KASAR MENGIKUT PERINGKAT UMUR

Makanan yang lebih kasar patut diperkenalkan secara berperingkat. Ini memberi peluang pada bayi untuk menyesuaikan diri dengan peralihan saiz makanan puri yang kita beri sebelum itu kepada ketulan kecil. Ada juga ibu bapa yang masih belum berani nak bertukar kerana anak masih belum mempunyai gigi. Tapi kita tak perlu bimbang kalau anak masih belum mempunyai gigi yang banyak. Bayi tidak semestinya perlukan gigi untuk mengunyah makanan mereka. Gusi juga dapat membantu dalam proses mengunyah dan memecahkan makanan. 

Kita boleh beri mereka lobak merah, kentang dan ayam. Selain itu kita juga boleh menggunakan cara memasak makanan tersebut sehingga lembut dan cuba hancurkan dengan menggunakan senduk. Yang penting pastikan makanan yang kita beri bersaiz kecil dan lembut agar bersesuaian dengan sistem penghadaman mereka. Bagi anak yang dah meningkat ke usia setahun dan keatas. Selalunya mereka lebih suka dengan makanan yang lebih keras. Jadi pastikan mereka menguyah dengan betul makanan supaya tidak mengganggu sistem penghadaman. 

Penting untuk kita menjaga sistem penghadaman mereka. Jika saluran penghadaman tidak berfungsi dengan baik, ia boleh mendatangkan penyakit seperti sembelit dan gangguan kesihatan yang lain. Sistem imunisasi akan terganggu dan boleh menyebabkan mereka mudah diserang penyakit. Berikan mereka diet yang sesuai. Jika perlu sediakan sesuatu yang boleh membantu pemakanan dan paling penting dapat jaga penghadaman mereka. 

MEALSHAKES BANTUAN UNTUK ANAK BERUSIA SETAHUN DAN KEATAS


Mealshakes membantu memberikan apa yang anak kita perlukan. Dalam usia mereka perkembangan sistem ketahanan mereka masih lemah dah perlukan sesuatu yang dapat menguatkan dan meningkatkan sistem pertahanan. Kaya dengan 19 vitamin dan nutrisi yang penting untuk anak kita. Dan paling penting mealshakes membantu dalam sistem penghadaman anak.
Kandungan Glimeks Indek Rendah membantu mengekalkan tenaga sepanjang hari. Mealshakes juga membantu dalam mengembalikan selera makan anak tapi ibu bapa jangan takut sebab mealshakes tidak menggemukan. Ia mengandungi karbohidrat berkategori glimeks rendah yang bermaksud tenaga yang dibekalkan dilepaskan sedikit demi sedikit. Jadi anak kita terjaga daripada gangguan bakteria dan kekal aktif.



✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179 
✿✿ fiesyadam@gmail.com 
YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

PETUA DARI DAPUR BERSAMA MEK TIE

PETUA DAPUR

Kali ni mek tie nak bawakan petua dari dapur pulak. Selalu bagi petua untuk kecantikan dan kesihatan. Entri kali ni nak tukar angin sikit. Petua untuk kemudahan ketika memasak dan penggunaan alat memasak. Kadang kala kita pun pening nak tahu kenapa masak daging tak jadi lembut. Kenapa gulai ni rasa macam ni. Macam - macam soalan lah bermain dalam kepala. Jadi harapan mek tie supaya dengan perkongsian petua dari dapur bersama Mek Tie ni dapat membantu korang. 

  • ASAM KEPING LEMBUTKAN DAGING
untuk memastikan daging yang kita masak tu tak liat. Jadi lebih empuk dan lembut, masukkan beberapa keping asam jawa ke dalam air rebusan daging. Biarkan sehingga air rebusan kering dan perap semalaman. 
  • KURANGKAN LENDIR BENDI
petua untuk penyelesaian ni mudah saja. Rebus bendi dalam air mendidih tanpa memotong bendi terlebih dahulu. Bila bendi dah lembut, keluarkan dan tos. Masukkan bendi kedalam masakan yang kita nak diakhir proses memasak.
  • DAGING KAMBING TIDAK HAMIS LAGI
atasi masalah bau hamis daging kambing dengan beberapa helai pucuk daun jambu. Ramas bersama-sama daging dan toskan. Kemudian basuh daging menggunakan air bersih. 
Perapkan daging kambing bersama halia dan beberapa ulas bawang putih yang telah ditumbuk.

  • HILANGKAN KESAN KOTORAN PADA PAPAN PEMOTONG
bagi membersihkan papan pemotong yang dah berkarat, perahkan sebiji limau nipis bersama garam di atas permukaan papan pemotong. Biarkan selama 10 hingga 15 minit dan bilas dengan air dan sental dengan menggunaka dawai pencuci. 

Semoga bermanfaat kepada korang! 


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!
Baca lagi
Comments

BETUL KE WANITA PALING RAMAI MENGHIDAP SAKIT LUTUT BERBANDING LELAKI?


Tajuk macam menakutkan je! Tapi itulah hakikat yang perlu kita tahu dan ambil tahu tentang kesakitan yang berkaitan dengan lutut kita. Betul ke wanita paling ramai yang menghidap sakit lutut berbanding lelaki? Kenapa boleh jadi macam ni? Kenapa wanita lebih ramai menderita sakit lutut adalah disebabkan wanita lebih banyak melakukan pergerakan berbanding lelaki. Pergerakan yang dimaksudkan macam mengemas, mencuci, memberi anak makan, berlari kesana sini. 
Kerja rumah yang memerlukan kita untuk tunduk, bongkok dan banyak lagi pergerakan lain menjadi punca sedikit sebanyak berlaku kecederaan pada lutut kita tanpa kita sedari. Kecederaan boleh berlaku dibahagian ligamen, bursa atau tendon, rawan, meniskus dan tulang yang membentuk sendi. Terdapat juga kesan yang lebih teruk yang mungkin ramai antara kita alami tapi tak sedar ianya serius. Jadi mungkin beberapa jenis sakit lutut dibawah ni ada kaitan dengan kita!

SAKIT LUTUT ADA BANYAK JENIS

Terdapat beberapa jenis sakit lutut yang boleh dikategorikan mengikut simptom tertentu. Tak semua sakit lutut tu disebabkan oleh punca yang sama. Jadi disini cheq ada sediakan beberapa jenis sakit lutut yang berpunca daripada aktiviti berlainan yang mungkin salah satunya pernah terjadi pada diri awak semua ataupun ahli keluarga. 
  • LUTUT BERKERIUT
Biasanya rasa sakit lutut ni seperti nak tercabut lutut. Terjadi apabila lutut bergesel dan sakit selepas naik dan turun tangga ataupun duduk terlalu lama. 
Penyebab kepada terjadinya sakit lutut keriut ni kesan daripada tempurung lutut yang dah lari daripada kedudukan asalnya bergeser pada bahagian bawah tulang paha. Wanita selalu terdedah dengan sakit lutut jenis ini disebabkan pelvik yang lebar menyebabkan paha senget ke dalam sekaligus menyebabkan kuadrisep bertambah lebar.
  • LUTUT SAKIT
Selalunya rasa sakit apabila melakukan aktiviti pergerakan. Rasa sakit mencucuk antara tempurung lutut dan tulang kering atau tibia. Selalunya sakit kerap dan berterusan. 
Penyebab kepada terjadinya ialah tendinitis. Muncul apbila tendon yang menyambung tempurung lutut kepada tulang kering menjadi radang berikutan tekanan yang berulangan. Sakit akan menjadi teruk apabila kita kerap melakukan pergerakan. 
  • LUTUT KAKU & KERAS
Biasanya lutut akan membengkak dan menyebabkan kesukaran untuk melurus atau menbengkok.
Penyebabnya rawan yang membaluti sendi akan pecah disebabkan kekerapan digunakan dan juga faktor usia. Bila rawan rosak ia akan menyebabkan tulang bergeser dengan tulang dan menyebabkan sendi bengkak dan sakit. 
  • LUTUT BERPINTAL
Keadaan dimana lutut mengeluarkan bunyi "pop" yang menyebabkan lutut seperti terkancing dan menyebabkan rasa sakit yang teramat sangat. Tapi selalunya situasi ini berlaku ketika bersukan dan ketika melakukan pergerakan yang laju. 
Ini menyebabkan tisu elastik yang dikenali sebagai "anterioir cruciate ligament" atau ACL yang bertindak menstabilkan lutut terkoyak. Kajian juga menunjukkan tahap estrogen yang tinggi melonggarkan ligamen dan melemahkan kebolehan untuk melindungi sendi. Selalunya jika sakit lutut jenis ini disarankan pesakit terus dibawa berjumpa doktor. 

RAWATAN DAN LANGKAH PENJAGAAN

Penting untuk kita mengetahui penyebab kepada setiap penyakit lutut yang menimpa kita. Bila kita dah kenalpasti mudah untuk kita mendapatkan rawatan. Contohnya kita kena tahu berapa kerap kita mendapat kesakitan lutut dan dibahagian mana selalu terasa sakit. Terdapat beberapa langkah yang boleh diambil dalam membantu mengurangkan dan langkah pengjagaan untuk sakit lutut.
  • kurangkan senaman berat atau melakukan pergerakan yang laju. Elakan dari berhenti secara tiba-tiba selepas melakukan pergerakan laju
  • kurangkan berat badan jika masalah sakit lutut ini berpunca daripada berat badan. Cara ini dapat mengurangkan tekanan pada lutut dan mengurangkan sakit arthiritis. 
  • pengambilan ubat anti radang tanpa steriod (NSAID) juga boleh digunakan. 
  • gunakan ais untuk menuam kawasan yang bengkak
  • terapi fizikal juga sangat membantu dalam aspek rawatan lutut yang berkaitan dengan ortopedik
  • pencegahan dengan pengambilan vitamin untuk menguatkan otot dan sendi. 
JOINT HEALTH TABLET BANTU KUATKAN SENDI 


Digunakan secara tradisional dalam perubatan Ayurvedic (<5000 tahun) untuk merawat osteoarthritis dan rheumatoid arthritis. Antara khasiatnya:
  • menyokong keselesaan sendi
ekstrak boewelia menghalang pembentukan bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi
  • bertindak sebagai kusyen
ekstrak jagung membekalkan sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi meningkatkan sokongan kusyen sendi dan memelihara tulang rawan.
  • memelihara tisu penyambung
zink,tembaga, mangan dan vitamin c membekalkan sokongan nutrient untuk kolagen dan kompenan tisu penyambung yang memberikan kekuatan dan struktur sendi

Jadi kalau awak tak nak jadi salah seorang daripada penghidap sakit lutut. Apakata mulakan pengambilan vitamin dan amalkan pemakanan yang sihat sebagai langkah untuk mengelakan sakit lutut dari menyerang. Itupun kalau awak nak 10 tahun lagi tak bertongkat dan masih mampu jalan seiring dengan cik suami!


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179 
✿✿ fiesyadam@gmail.com 
YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR 

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah! 

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

TIPS BERPANTANG DENGAN KAEDAH YANG BETUL UNTUK DAPATKAN BENTUK BADAN MACAM ANAK DARA KEMBALI

AMALAN KETIKA BERPANTANG



Setelah berhempas pulas dengan kesakitan ketika melahirkan kini tiba saat untuk berpantang. Selain bentuk badan yang berubah daripada normal, proses kelahiran turut menyebabkan kita kehilangan banyak darah, kehabisan tenaga dan paling penting terdapat bahagian badan yang "terlari" dari posisi ketika meneran bayi keluar. Berpantang penting untuk setiap wanita kerana ia merupakan proses membaik pulih tubuh kita.  Entri kali ni nak berkongsi tips berpantang dengan kaedah yang betul untuk dapatkan bentuk badan macam anak dara kembali. Tak mustahil kalau kena pada gayanya. 

Amalan berpantang telah pun menjadi tradisi turun temurun nenek moyang kita sejak dulu lagi. Tak kira apa bangsa semua ada cara pantang tersendiri. Tapi jika berpantang tak kena pada gayanya jangan silapkan tok bidan atau tukang urut kalau masih terasa sakit dan badan masuk angin walaupun dah habis tempoh berpantang. Kalau dulu kita akan ditemani ibu atau nenek ataupun ibu mertua ketika berpantang tapi zaman sekarang boleh kata ramai yang ambil cara mudah dengan berpantang sendiri. Jadi bila dah sendiri tu faham-faham sahajalah. Jadi disini cheq ada sediakan tips untuk kaedah berpantang yang betul dalam membantu mengembalikan bentuk badan macam anak dara! 

KAEDAH DAN CARA BERPANTANG 

Tempoh berpantang 44 hari memberi peluang kepada kita untuk memulihkan semula tenaga dan bentuk fizikal. Jika kena pada caranya jangan terkejut bila dah habis pantang muka tampak lebih berseri dan tubuh makin mengancam. Antara perkara yang perlu dilakukan ketika berpantang:

  • MANDIAN HERBA

Mandian herba ini bertujuan memberikan kehangatan pada tubuh kita. Bila bersalin kita kehilangan banyak darah yang boleh membuatkan sistem ketahanan kita terganggu. Penggunaan serai wangi, daun pandan, halia, daun mengkudu bertujuan untuk mengeluarkan angin dalam badan dan menghindarkan diri daripada berbau busuk. 


  • BERTANGAS
bertangas memang elok diamalkan oleh ibu selepas bersalin. Ia membantu mengeluarkan peluh kotor dalam badan dan membuka liang roma untuk mengeluarkan angin. Selain itu bertangas dapat menguatkan rahim, mempercepatkan luka kering dan mengetatkan otot vagina. 


  • BERTUNGKU 



Terdapat bermacam-macam jenis tungku di pasaran pada masa ini. Pilihlah mengikut kesesuaian kita. Bertungku dapat membantu membakar lemak , mengecutkan peranakan dan membantu pengaliran darah menjadi lebih lancar. Bagi yang bersalin pembedahan pastikan penggunaan tungku yang lebih ringan dan elakan dari bertungku di kawasan pembedahan. 





  • TAPEL, PILIS DAN PARAM
Tak ramai yang menggunakan cara ini. Tapi hakikatnya ia sangat membantu mengembalikan bentuk badan. Sapuan tapel dapat mengeluarkan darah kotor disamping menegangkan kembali kulit di bahagian perut. 

Pilis ditampal di dahi bagi menyegarkan mata dan mengelakkan darah putih naik ke kepala. 
Sapuan param pula membantu mengelakan angin masuk ke dalam badan dan memanaskan badan. 

  • BERBENGKUNG
Setiap wanita yang berpantang wajib untuk berbengkung. Bengkung ni bertujuan mengembalikan semula bentuk tubuh yang langsing dan ramping. Selain membetulkan kembali keadaan betuk pinggul kerana proses meneran. Terdapat berbagai pilihan bengkung ada di pasaran. 


  • URUTAN 

Urutan dapat mengembalikan kesegaran pada tubuh kita selepas bersalin. Untuk dapatkan kesan yang lebih baik, amalkan urutan selama 7 ke 3 hari mengikut kemampuan. Urutan membantu melancarkan peredaran darah terutama di bahagian pay udara agar masalah bengkak susu dapat dielakkan. Ia turut membantu melancarkan penghasilan susu ibu. 

Urutan juga dapat memperbetulkan urat-urat simpul dan membantu membuang angin dalam badan. Urutan juga dapat membetulkan tulang pelviks yang terbuka semasa meneran bayi. 

  • PEMAKANAN DAN DIET KETIKA BERPANTANG
Pastikan pemakanan yang kita ambil memenuhi zat dan nutrisi untuk kita dan juga bayi. Untuk itu kita perlu amalkan makan makanan yang masih panas untuk pastikan kesegaran dan dipenuhi dengan zat yang mencukupi. Banyakkan pengambilan air masak kerana ia dapat membekalkan tenaga dan mengelakan ibu kekurangan air. 


Mulakan sarapan pagi yang berkhasiat. Elakan pengambilan makanan yang berat di waktu pagi. Sediakan makanan tengah hari yang menyelerakan untuk membantu membekalkan tenaga. Minum petang dapat membantu mengekalkan tenaga untuk ibu. Hidangan ringkas seperti biskut dan secawan coklat panas mampu memberikan kesegaran. 
  • PENGAMBILAN VITAMIN DAN SUPPLEMENT

Pengambilan vitamin bertujuan untuk membantu membekalkan tenaga dan menyembuhkan luka dalaman. Tapi tak semua vitamin boleh diambil seawal hari pertama berpantang. Tapi cheq nak perkenalkan korang dengan set berpantang Shaklee yang selamat dan semulajadi. Dalam set berpantang shaklee ni terdapat vitamin dan supplement yang membantu membekalkan tenaga, menyembuhkan luka dalaman, membantu dalam diet harian untuk ibu-ibu yang nak dapatkan bentuk badan macam sediakala. 
Selain itu pengambilan supplement ini juga membantu dalam pembentukan susu. Jadi pada ibu-ibu yang ada masalah susu berkurangan tak perlu risau lagi. Dalam masa yang sama ia membantu membakar lemak dalam badan dan membekalkan nutrisi pada bayi. Jadi tak hairanlah ramai yang dah dapat bentuk badan macam anak dara lepas amalkan set berpantang ni. 


Ibu boleh membuat pilihan sama ada nak bermula dengan set pantang asas ataupun set berpantang premium shaklee. 


SET BERPANTANG PREMIUM
Bagi ibu yang mengalami sembelit semasa berpantang dalam set premium terdapat Ostematrix yang dapat membantu masalah sembelit dan membekalkan kalsium. Pengambilan ESP bukan sahaja dapat membekalkan tenaga segera malah membantu dalam diet harian dengan memberikan rasa kenyang  dan dalam masa yang sama membantu membanyakkan penghasilan susu ibu. Cheq juga sempat menggunakan set ini ketika berpantang dan memang hasilnya terbaik! Jom tengok salah seorang yang turut menggunakan set berpantang shaklee.
TESTIMONI PENGGUNA SET BERPANTANG SHAKLEE



✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

KISAH KAK JOY NAK MELARAM BAJU LAMA MUSIM KENDURI KENDARA CUTI SEKOLAH NI

Kisah entri kali ni nak kongsi satu cerita tentang seorang kakak ni. Kisah Kak Joy nak melaram baju lama musim kenduri kendara cuti sekolah ni. Sempena cuti sekolah yang dah mula ni, maka banyaklah jemputan kahwin. Sana sini orang berkompang. Sehari dekat 2,3 biji rumah kenduri. Tak pergi dah duduk sekampung, nanti apa pulak cakap jiran. Dan untung bagi Kak Joy sebab tak gaduh nak memasak bagai! Ajak satu keluarga pergi makan percuma. 

MAKANAN PENGGODA NAFSU


Tapi bila dah cakap bab makan kena faham sendirilah. Rumah kenduri mana ada orang masak ikan stim, sayur campur, ikan bakar. Lauk femes dah tentulah gulai batang pisang, daging kurma,ayam masak merah, dihidang pulak dengan pencuci mulut cendol la apam balik dan juga bubur kacang hijau. Cuba bayangkan berapa banyak kalori dah tertelan dalam satu hidangan? Tapi sebelum tu kita kembali pada kisah Kak Joy ni nak melaram. Dah banyak kenduri baju pun kena lah tukar-tukar. Takkan setiap kali kenduri baju yang sama je. Kak Joy pun buka almari dan tengok banyak baju lama tergantung. Nak dibuang sayang sebab baju lama sekarang tengah "in" balik. 

Bila ambil sepasang nak dicuba alangkah sedihnya tak termuat di badan Kak Joy. Mulut membebel salahkan baju katanya "susah betul kalau kain yang kita baju dia mengecik ni". Sudahnya beberapa helai dah dicuba tetap salahkan kain! Rasa tak puas hati, Kak Joy pun ambil pita pengukur. Diukurnya pinggang yang dalam ingatan kali terakhir saiz 29cm. Lepas diukur ketara dekat mata dah bersaiz 33 pinggang kak joy. Terkejut beruk kak joy. Barulah kak joy perasan badan dah makin berisi. Pinggang dah tak ada shape. Dalam hati patutlah cik suami dah lama tak mencucuk pinggang. Dah tak jumpa lekuk pada pinggang! 

CARI JALAN PENYELESAIAN

Dalam bawa hati yang lara Kak Joy buka facebook dan terpandang satu post tentang si polan ni dah beranak 2 tetap maintain! Siap kongsi testimoni dipuji cik suami berserta nombor telefon. Kak Joy pun pantas mendail dan bermulalah sesi luahan dan pengenalan. Selang dua hari barang yang dipesan pun sampai. Beserta keazaman nak mendapatkan bentuk badan macam dulu, Kak Joy pun amalkan pemakanan sihat. 

Makan sarapan dengan bijirin dan juga secawan milo yang dicampur dengan ESP. Kadang kala 2 keping roti bersama secawan ESP smoothies. Bawa ke tengah hari Kak Joy amalkan pengambilan sayuran dan lauk pauk berserta nasi tapi kuantiti nasi dikurangkan. Selepas selesai makan Kak Joy telan 3 biji Alfalfa dan 3 bini Lecithin. Selesai makan mula menggerakan anggota badan dengan melakukan kerja mengemas dapur dan menyapu dan juga mengemop lantai. Bila tiba malam Kak Joy amalkan makan sebelum jam 8 malam. Kadang Kak Joy makan roti dan biskut. Tapi rasa hairan sebab tak lapar. Baru teringat pesan si penjual kena minum air masak 3 liter sehari. Berkat amalkan minum air masak 3 liter sehari yang bantu proses pembuangan jadi sistematik dan buatkan Kak Joy kurang rasa lapar. 

Kadang kalau terpaksa makan kenduri Kak Joy pasti telan Alfalfa dan Lecithin selepas makan. Dan selepas seminggu mengamalkan pemakanan sihat, Kak Joy pun cuba baju yang dah dicuba sebelum tu. Alhamdulillah dah boleh pakai! Berkat konsisten dengan pemakanan dan pengambilan supplement. Jadi "moral of the story" tak ada apa yang mustahil kalau kita nak jadi macam Kak Joy. Bak kata orang nak seribu daya taknak seribu alasan. Tengok Kak Joy nak pakai baju lama pergi kenduri sanggup berhempas pulas. Akhirnya dia jugak yang berjaya. Jadi kalau kita amalkan pemakanan yang seimbang, pengambilan air masak yang cukup dan paling penting pengambilan supplement yang betul semua tu tak jadi halangan dah! Jom tengok apa yang Kak Joy amalkan dalam supplement dia. 




✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

KENAPA MASIH TAK KURUS WALAUPUN DAH MAKAN SET KURUS?

Tanyalah pada sesiapa pun. Tak ada orang yang nak gemuk! Kalau ada pun mesti nak tambah berat badan yang ideal dengan fizikal badan mereka. Dengan perkembangan semasa yang dah maju ni banyak set pengurusan yang terdapat di pasaran. Pilih saja mengikut budget kita. Tapi tak semuanya seindah gambar dan testimoni yang setiap produk selitkan. Kadang kala jadi hairan kenapa masih tak kurus walaupun dah makan set kurus. Nak jadi kurus alih-alih makin kembang! Jadi entri kali ni cheq nak kongsikan kenapa dan bagaimana cara nak atasi masalah ni. 


SEMUA ORANG NAK KURUS! 

Bagi mereka yang mempunyai berat badan berlebihan pasti akan ada beberapa masalah kesihatan. Contohnya kencing manis, darah tinggi, lelah dan jantung. Sebenarnya terdapat banyak lagi masalah lain tapi kita ambil contoh pada penyakit berangkai yang paling akrab bagi mereka yang berbadan besar. Jadi untuk mengambil set pengurusan kena betul pada gayanya. Sebab tak semua produk pengurusan ni sesuai diambil opleh mereka yang ada kencing manis, darah tinggi dan lain-lain. 

Takut esok nak kurus punya pasal penyakit lain pulak yang timbul! Bagi mereka yang dah biasa amalkan pengambilan set kurus pasti teruja nak tengok kesan selepas pengambilan. Untung-untung boleh jadi testimoni. Tapi minggu pertama tak turun, minggu kedua pun sama. Akhirnya perasaan teruja jadi pilu. Terus ucapkan selamat tinggal pada set kurus. Nanti permulalah penyalahan produk. Ini tak bagus, itu tak berkualiti. 

CARA NAK TAHU BERKESAN ATAU TIDAK PRODUK YANG KITA? JOM CUBA CARA NI.

Kali ni cheq nak kongsikan cara yang betul untuk kita tengok berkesan atau tidak produk pengurusan yang kita makan tu. Cara yang mudah dan wajib bagi kita yang nak dapatkan berat badan ideal tahu berkesan atau tidak produk yang kita ambil. Kadang sesetengah orang makan tak sampai 2 minggu dah boleh turun 3 ke 5 kilogram. Tapi AWAS ye, sebab tak semestinya produk yang memberi kesan cepat ni SELAMAT! Memang berat akan turun tapi kesan sampingan yang ada kita sendiri tak tahu. 

Terdapat sesetengah produk pengurusan yang menggunakan kandungan dos yang tinggi untuk mendapat kesan yang cepat. Tapi selama mana ia akan bertahan? Jadi perkara yang paling utama pastikan produk pengurusan yang dipilih itu SELAMAT,BERKESAN dan SEMULAJADI. Bak kata pepatah biar lambat asal selamat. Sebab kalau fikir secara logik senang ke nak buang lemak tepu yang dah bertahun dalam badan kita. Kalau baju kotor katakan, mudah ke nak hilangkan kesan kalau dah lama tercalit. Lainlah kalau kita gunakan peluntur klorin. Cepat jer kesan kotor tu hilang. Tapi kesan lain pada baju akan jadi jarang dan kain akan cepat mereput! 

Berbalik pada cara nak tahu kesan sesuatu produk pengurusan tu. Pastikan kita dah buat satu salinan untuk setiap maklumat berkenaan dengan bentuk badan kita. Contohnya:
  1. kira peratus lemak dalam badan terlebih dahulu
  2. ukur badan sebelum pengambilan produk pengurusan
  3. ambil gambar untuk perbandingan sebelum dan selepas
  4. ambil perhatian tentang bentuk baju yang kita pakai sama ada longgar atau ketat
Bila dah tulis semua diatas, baru kita mulakan pengambilan produk pengurusan. Dalam masa seminggu selepas pengambilan cuba bandingkan ukuran yang mula-mula kita buat dengan keadaan kita selepas seminggu pengambilan. Jika terdapat perubahan yang positif maknanya korang dah berjaya dengan pengambilan set kurus ni. Ini dinamakan inchloss. Pengurangan lemak di bahagian paha, lengan dan pinggang. Jadi kalau kawasan yang lemak suka duduk dah makin berkurangan nampaknya korang dah berjaya dengan diet pengurusan diri korang. 

Bagi yang serius nak dapatkan berat badan ideal pasti awal-awal lagi dah tahu pasal kaedah ini. Jadi korang kena pilih sama ada nak kurus secara sihat atau nak kurus secara tidak sihat. Jangan ingat dah kurus penyakit pun hilang ye. Pastikan setiap produk pengurusan yang korang ambil SELAMAT, BERKESAN dan paling pentign SEMULAJADI. Set kurus yang cheq cadangkan untuk korang yang nak dapatkan inchloss dan selamat,berkesan dan semulajadi. Dah tentu set pengurusan shaklee. Sangat membantu dalam memberikan berat badan ideal dengan cara sihat. Nak tahu lebih lagi tentang SET PENGURUSAN SHAKLEE? Klik je dengan perkataan tu. 


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179 
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR 

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

HARI GRADUATION KAKAK.

DAH BESAR ANAK MAMA

Entri kali ni nak cerita pasal hari graduation terakhir kakak sebelum masuk darjah satu. Pejam celik dah nak masuk tujuh tahun. Dah besar anak cheq. Kadang orang pun tak percaya cheq ada anak umur enam tahun dah! Terima kasih la pada set kurus shaklee dan berkat amalkan vita C!

Balik pada entri kita sebelum hidung makin kembang. Hehehe. Macam tahun lepas tak banyak acara sebab baru lima tahun. Tapi tahun ni boleh tahan jugak acara yang kakak masuk. Dari awal bulan lagi kakak dah request baju Frozen untuk acara fancy dress. Macam tahun lepas tak ada pengalaman jadi baju pun tak semeriah mana. Jadi tahun ni bapas dendam tukar baju setiap satu acara. Mengalahkan cerita hindustan.




Acara pertama tak sempat nak tangkap gambar sebab acara mula cepat. Gambar atas ni acara kedua. Bergambar dengan cikgu sebelum acara bermula. Jadi cheq ada tempek lagi beberapa gambar sepanjang acara petang tadi.









Acara tamat dengan hujan renyai-renyai. Macam tahu-tahu je. Alhamdulillah adik pun tak buat perangai. Dekat 3 jam baru acara tamat. Tahun depan dah tak ada menari bagai. Semoga kenangan ni buat kakak gembira.



posted from Bloggeroid

Baca lagi
Comments

OMEGA GUARD UNTUK KULIT MENAWAN




KENAPA KULIT KERING

Masalah kulit kering selalunya disebabkan kekurangan EPA dalam diet kita. EPA ni selain untuk perkembangan otak anak dia juga berfungsi dalam memastikan sel-sel tubuh berfungsi dengan baik. Selain daripada kulit, rambut dan kuku juga turut terkena tempias kalau kita kekurangan EPA.

Sebenarnya EPA ni tak boleh dihasilkan oleh tubuh. Jadi macam mana kita boleh dapat EPA ni? Melalui pengambilan makanan dalam diet harian kita. Antara sumber EPA yang kita dapat adalah Omega 3 dan 6.Selalunya sumber yang paling mudah ada pada sesetengah ikan. Jadi pada yang suka makan ikan mesti kulit cantik. Contohnya paling mudah, tengok pada orang jepun. Mereka banyak makan ikan. Ikan diperairan sejuk macam di jepun kaya dengan omega 3 dan 6. Sebab tu kulit orang jepun cantik!





FUNGSI OMEGA PADA KULIT

Kandungan omega membantu membentuk lapisan pelindung dalam kulit yang membantu menghalang kehilangan lembapan. Jadi kulit akan kekal lembap dan dilindungi daripada dehidrasi.
Omega juga bantu mengekalkan kulit lebih lembap dan sihat. Omega bertindak melancarkan peredaran darah. Sedikit sebanyak membantu dalam menyihatkan dan memberi tona sihat pada kulit kita.
Omega juga membantu melambatkan penuaan kulit akibat sinaran matahari.

BONUS TAMBAHAN

Bagi yang mengamalkan omega untuk masalah otot ataupun untuk pembakaran lemak. Bonus tambahan sebab dalam masa yang sama dapat kulit yang lebih sihat dan cantik. Untuk hasil yang lebih baik, apa kata tambahkan pengambilan GLA Complex.
Tiada lagi kulit kering dan bersisik. Sebab tu kalau anak mengalami masalah kulit seperti ruam atau ezcema, kita disarankan mengambil omega. Jadi kalau nak atasi masalah kulit apa kata dapatkan omega guard sekarang. Sempena promosi November ni. Jangan lepaskan peluang!

Untuk sebarang pertanyaan dan pembelian..
Hubungi watiey seperti di bawah.
~ 0177757179
~ fiesyadam@gmail.com

posted from Bloggeroid

Baca lagi
Comments

CARA ELAK LELEHAN FARAJ TIDAK NORMAL

APA ITU LELEHAN FARAJ

Semua wanita pasti tahu apa itu lelehan faraj. Kesemua wanita tidak terkecuali daripada mengalami lelehan faraj. Bezanya mungkin pada segi warna dan rupa bentuknya. Kadang kala warnanya juga boleh bertukar. Penting untuk setiap wanita mengetahui sama ada ianya normal atau sebaliknya. Terdapat pelbagai jenis lelehan faraj. Ada antaranya bahaya dan ada yang tidak. Jika bahaya kita harus segera mengatasi kerana ia boleh mendatangkan penyakit.



Terdapat 2 jenis lelehan iaitu lelehan normal dan tidak normal. Lelehan normal terdiri daripada 2 jenis iaitu mukus serviks dan air mani. Bagi lelehan tidak normal ia bileh mendatangkan kesan pada perhubungan dan juga boleh mengundang penyakit yang mungkin mengundang maut. Jadi kali ni cheq sediakan beberapa cara untuk elakan lelehan faraj tidak normal.

- sentiasa pakai seluar dalam diperbuat daripada kapas. Kapas membenarkan bahagian intim bernafas dan kekal kering. Malah, kita digalakan untuk memakai seluar dalam hanya pada siang hari dan tidak digalakan memakainya ketika tidur malam.

- jangan sesekali melakukan douche tanpa nasihat doktor terlebih dahulu.

- jangan gunakan jeli petroleum atau apa-apa jenis minyak dengan tujuan untuk melincirkan bahagian intim. Perbuatan ini boleh menggalakkan baka bakteria berkembang dengan lebih banyak

- elakkan penggunaan daripada produk yang boleh menyakitkan faraj seperti bedak, sabun, losen dan cecair mandu yang mempunyai pewangi.

- jangan garu bahagian intim yang gatal. Ia boleh memburukan lagi keadaan.

- jika sedang haid jangan gunakan tampon. Gunakan tuala wanita biasa.

- sentiasa cuci bahagian intim dari depan ke belakang selepas membuang air kecil atau besar. Jika cara mencuci salah boleh menyebabkan bakteria ke faraj.

- pastikan kebersihan, tidur mencukupi dan diet seimbang dengan pengambilan air secukupnya adalah cara terbaik memastikan bahagian intim kita sentiasa sihat.

Selain penjagaan luaran pemakan juga haruslah diambil berat. Pengambilan vitamin untuk kesihatan dalam juga penting. Bila dalaman kita bersih, luaran pun pasti akan bersih juga. Antara supplement yang dapat membantu adalah alfalfa.

ALFALFA MENCEGAH DAN MERAWAT DALAMAN

Alfalfa dapat membantu dalam menjaga dalaman kita. Juga dikenali sebagai kacip fatimah moden ia membantu membuang toksin dalam badan yang boleh menyebabkan punca lelehan faraj tidak normal. Alfalfa juga bertindak mengatasi alahan yang menyebabkan kegatalan faraj. Amalkan pengambilan alfalfa sebanyak 3 biji sehari untuk kesihatan dalaman kita. Bila dalaman sihat luaran pun makin mengancam dan bersih!

UNTUK SEBARANG PERTANYAAN DAN PEMBELIAN
HUBUNGI WATIEY..
0177757179
fiesyadam@gmail.com

posted from Bloggeroid

Baca lagi
Comments

RAWAT PENYAKIT DENGAN PETUA SEMULAJADI










PETUA DARI BAHAN SEMULAJADI

Entri kali ni cheq nak kongsi beberapa petua yang boleh kita amalkan kalau sesuatu menimpa kita atau anak kita. Hanya menggunakan bahan semulajadi yang kita sendiri tak tahu khasiat sebenarnya. Semuanya daripada sumber makanan dan tumbuhan. Dan menariknya bahan yang kita gunakan tu semuanya ada di dapur rumah kita! 

Jom kita tengok antara tips yang nak cheq kongsikan kali ni dengan korang. Mana tahu lepas ni bolehlah dipraktikan. 

TIP DAN PETUA 

KURANGKAN PANAS BADAN BAYI


  • Jika anak kita demam dan suhu badannya tinggi, ambil segenggam asam jawa. Ramas asam jawa dengan sedikit air. Kemudian lumurkan sedikit demi sedikit bancuhan asam jawa tadi pada kepala anak. Insyaallah panasnya akan beransur sembuh. Selalunya petua ini diamalkan kepada bayi juga. 
KEMPISKAN PERUT 

Bagi mereka yang mengalami masalah perut buncit. Terutamanya ibu-ibu yang baru lepas melahirkan, cubalah petua mudah ini. Ambil sebiji peria bersaiz sederhana dan potong kecil-kecilan dan dikisar bersama sedikit gula dan air. Amalkan minum setiap pagi sebelum makan. Untuk rasa lebih enak simpan dalam peti sejuk.



HILANGKAN KUTU
  • Masalah kutu memang payah nak diubati. Cara ini mungkin dapat bantu korang lepas ni. Ambil beberapa ulas bawang putih, buangkan kulitnya dan tumbuk lumat. Campurkan dengan minyak masak dan lumurkan pada rambut. Akhir sekali balut kepala dengan kain selama sejam sebelum dicuci.
LEGAKAN BATUK


  • Kalau korang batuk dan dah cuba bermacam cara tapi masih tak beransur pulih. Apakata cuba petua ini. Ambil satu sudu makan madu dan campurkan dengan air perahan limau nipis dan makan. Amalkan sehari tiga atau empat kali hingga batuk beransur pulih. 
SEMBUHKAN LUKA
  • Sapukan lendir lidah buaya atau aloe vera pada tempat luka. Pasti luka akan makin sembuh dan tak memeritkan. 
Semoga korang mendapat manfaat daripada petua dan tip ini. Selamat mencuba! 


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179 
✿✿ fiesyadam@gmail.com 
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!
Baca lagi
Comments

BERANGIN SATU BADAN? ATASI MASALAH BERANGIN DENGAN PEPPERMINT GINGER PLUS

MASALAH ANGIN DALAM BADAN


Masalah angin dalam badan selalunya berpunca daripada proses penghancuran makanan oleh bakteria dalam usus besar yang tidak dihadamkan dengan sempurna. Disebabkan gangguan daripada saluran usus maka badan kita akan mula merasa penangannya. Selain itu, pemakanan yang tidak seimbang dan makan makanan yang menyebabkan angin juga salah satu punca. Pengambilan gula-gula getah juga sebenarnya boleh menyebabkan kita menyerap angin masuk kedalam badan. Bila badan dah penuh dengan angin mulalah jadi simptom-simptom macam dekat bawah ni.
  • pening kepala
  • mual
  • rasa lesu dan tak bertenaga
  • rasa lenguh dan kebas anggota badan
  • tapak kaki dan tangan rasa sejuk
  • kadang kala muntah
  • hilang selera makan

LANGKAH YANG BOLEH DIAMBIL UNTUK MENGATASI MASALAH ANGIN

Terdapat banyak petua dan tip yang boleh diamalkan dalam mengatasi masalah angin ni. Antaranya ialah:
  • banyakkan pengambilan air masak
  • kunyah makanan perlahan-lahan 
  • hindarkan mengambil makanan yang menjadi punca badan berangin
  • pengambilan ubat-ubatan yang dapat membantu mengeluarkan angin dan memberi kelegaan 
Tapi pengambilan ubat tidaklah digalakan. Cheq sendiri banyak amalkan petua daripada bahan semulajadi. Tapi sekarang cheq amalkan pengambilan Peppermint Ginger Plus untuk melegakan masalah angin dalam badan. 

Peppermint Ginger Plus Atasi Masalah Angin 

Kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur yang dihasilkan di bawah prosedur standard melalui penggunaan sains terkini. Mengandungi herba asli pudina, jintan manis, jintan hitam dan halia yang antara khasiatnya membantu mengeluarkan angin dalam badan. Halia yang bertindak memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dapat melegakan senak perut. Pudina pula membantu dalam mengalakan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut. 
Lebih menarik lagi kita boleh menjadikan Peppermint sebagai minuman herba semulajadi dengan cara menumbuk dan campurkan dengan air panas. Bayangkan kalau 4 herba asli disatukan dalam satu cawan dah tentu mudah nak keluarkan angin dari dalam badan. Antara khasiat lain peppermint ini:
  • membantu melancarkan sistem penghadaman
  • membantu mencuci usus dan perut
  • membantu mengurangkan masalah gastrik
  • membantu mengurangkan masalah angin dalam badan
  • membantu masalah mabuk laut dan darat
  • melegakan mual dan loya ketika hamil
Kita tengok salah satu testimoni mereka yang menggunakan peppermint ni.




✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

5 TIPS PEMAKANAN SIHAT UNTUK ANAK SIHAT

MAKANAN PERTAMA


Masuk umur 6 bulan kebanyakan bayi dah diperkenalkan dengan makanan pejal. Ibu akan memberikan makanan pejal yang dapat mengajar mereka tentang rasa dan jenis makanan. Pada waktu ini kita harus memberikan makanan yang berkhasiat dan berguna untuk tumbesaran mereka. Pada masa inilah tubuh mereka memerlukan lebih nutrien untuk memastikan tubesaran berjalan lancar. Jadi kali ni cheq nak kongsi dengan ibu bapa beberapa tip pemakanan sihat yang dapat membantu anak membesar dengan sihat.

  • BERIKAN SUMBER PROTEIN YANG MENCUKUPI
Protein amat penting dalam diet harian anak kita. Selain menyumbang kepada tumbesaran tubuh, ia turut membantu membina dan memperbaiki tisu badan mereka yang rosak.

  • HADKAN PENGAMBILAN GULA
Gula merupakan karbohidrat dan boleh didapati dalam buah-buahan, makanan pencuci mulut dan minuman berperisa. Gula membekalkan tenaga namun tidak mengandungi nutrien yang banyak. Elakkan memberi anak minum minuman berkarbonat dan galakan mereka minum banyak air masak.
Selain itu, elakan pengambilan snek dan makanan ringan yang mengandungi serat gula yang tinggi. Galakan pengambilan buah-buahan keran ia mempunyai kandungan gula yang sihat dan kaya dengan vitamin.

  • JANGAN GUNAKAN GARAM
Elakkan membeli makanan segera dan siap dari pasaran kerana tahap kandungan garam yang tinggi. Cuba pastikan sebolehnya makanan yang diberikan dimasak oleh kita sendiri. Kurangkan penggunaan garam dalam masakan atau kalau boleh jangan gunakan garam langsung.

  • PERLUNYA PENGAMBILAN LEMAK BAIK
Bukan semua lemak menjejaskan kesihatan. Kita diharuskan mengambil lemak untuk kegunaan tubuh. Terdapat lemak baik dan lemak tidak baik. Lemak yang baik mengandungi asid lemak yang penting untuk pembentukan otak dan menjalankan fungsinya terhadap tubuh dengan baik.
Pilihlah bahan mentah yang rendah lemak tepunya, rendah asid lemak dan rendah kolestral. Elakkan dari memberi anak kita makanan rendah lemak yang dikhaskan untuk orang dewasa. Berikan mereka sayuran dan ikan kerana ia kaya dengan Omega 3 dan Omega 6.

  • TETAPKAN WAKTU MAKAN
Ajar anak mengikut waktu makan yang ditetapkan. Termasuklah bila waktu untuk makan dan apa yang harus dimakan. Hidangkan mereka makanan seimbang setiap kali waktu makan. Pastikan semua ahli keluarga makan bersama mereka untuk menaikkan semangat mereka untuk makan.
Cuba amalkan pemberian karbohidrat lengkap dan nutrisi lengkap setiap kali kita berikan anak kita makan. Cuba tukarkan pemberian snek yang lebih berkhasiat seperti buah-buahan setiap kali mereka meminta makanan sementara menanti waktu makan sebenar.

Pemakanan yang sihat membekalkan nutrisi sihat untuk anak kita. Kanak-kanak yang kurang zat makanan lebih cenderung untuk mendapat jangkitan. Ibu bapa juga haruslah memainkan peranan dalam memperkenalkan jenis makanan dan tabiat pemakanan yang betul kepada anak. Mereka akan makan apa yang kita makan. Jadi mulakan pemakanan yang lebih sihat hari ini.


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!
Baca lagi
Comments

ANAK KENYANG MAK MENGANCAM?? CIK SUAMI BERTAMBAH SAYANG.


SUSU MERUNDUM DAN BADAN SEMAKIN TEMBUN

Selalu masalah seperti ni berlaku pada ibu yang beranak kecil dan menyusukan anak. Tapi ada pula yang sebaliknya. Ada yang selepas bersalin berat badan menurun disebabkan meyusukan anak. Tapi masalah lain pulak datang. Susu badan makin berkurangan. Dari nak menyusukan anak selama 2 tahun, disebabkan masalah susu merundum 3 bulan pun tak lepas! Jalan penyelesaian yang ada kena makan makanan yang sihat dan banyak untuk bekalkan susu yang meriah. Nenek kita dulu-dulu selalu pesan makan banyak sikit nanti anak nak menyusu tak cukup susu. Tapi kesan lain pada si ibu pulak, berat badan makin bertambah. Dari nak dapatkan berat badan masa sebelum bersalin dah kena ucapkan selamat kerana berat naik mendadak!

SATU PRODUK DUA KHASIAT

Bagi yang mengalami masalah macam dekat atas tu, mesti pening nak mencari jalan macam mana nak mengatasi masalah susu berkurangan. Dalam masa yang sama nak menurunkan berat badan. Kita ni nak kuruskan badan bukan untuk diri sendiri tapi untuk cik suami jugak. Semua nak tampil cantik depan suami. Jadi cheq nak perkenalkan pada korang set asas untuk membantu masalah susu berkurangan dan dalam masa yang sama dapat mengembalikan berat badan korang sebelum mengandung. 

Tak perlu nak makan sampai tiga, empat jenis supplement cuma dengan amalkan pengambilan ESP dan Alfalfa. Mungkin korang boleh tersenyum lebar lepas ni! Bagi yang dah kenal dengan Alfalfa dan juga ESP, ramai yang tahu keduanya adalah agen untuk pengurusan badan. Alfalfa bertindak dalam membuang lemak dan toksin yang ada dalam badan. Manakala ESP pulak bertindak sebagai agen pembina yang membantu mengembalikan bentuk badan selepas badan kembali slim. Tapi tahukah korang selain untuk kurus ESP dan Alfalfa juga bertindak sebagai milkbooster. Jadi bagi ibu-ibu yang nak dapatkan berat badan macam dulu korang tak perlu risau sebab set asas ni selamat untuk diambil walaupun anak menyusu badan. 

JIMAT BELANJA

Dalam masa yang sama, korang dah dapat menjimatkan duit. Tak perlu nak beli berbagai jenis supplement. Dengan satu set saja korang dah boleh dapat 2 kebaikan. Rasanya tak ada lagi set yang macam ni. Kalau ada pun selalunya lebih fokus pada nak kuruskan badan. Istimewanya supplement shaklee ni, ia bersifat semulajadi dan selamat. Apa kata kita tengok antara khasiat yang ada pada Alfalfa dan ESP ni dalam mengembalikan berat badan ideal dan membantu mengatasi masalah kekurangan susu. 



Pengambilan ESP dan Alfalfa dapat membantu ibu menyusu dengan memberikan khasiat berikut:
  • mempercepatkan penghasilan susu badan
  • memelihara dalaman wanita
  • melegakan urat lepas bersalin
  • atasi masalah sembelit
  • menghilangkan kelesuan 
  • buang angin dalam badan
  • tingkatkan keintiman wanita
  • menegangkan payudara
  • membantu mengenyangkan bayi 
  • memekatkan susu
  • membantu menghilangkan kesan parut stretchmarks
  • menganjalkan lebihan perut dan bahagian badan yang kendur
Jadi tak rugi kan kalau kita mencuba set asas ni. Dapat beri anak susu secukupnya dalam masa yang sama dapat mengembalikan berat badan ideal.  Milkbooster ini adalah mempercepatkan penghasilan susu ibu sahaja. Apa pun konsep supply vs demand itu penting. Susu ibu mestilah sentiasa kerap dikosongkan dari payu dara untuk mengalakkan penghasilan susu dengan lebih cepat. Semoga kita berjaya menyusukan anak kita sehingga berusia 2 tahun dan dalam masa yang sama dapat membuatkan cik suami terlajak sayang!



✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179 
✿✿ fiesyadam@gmail.com 
YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR 

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

TIPS UNTUK DAPATKAN TIDUR YANG LENA KETIKA HAMIL

MASA TIDUR TAK SEINDAH DULU


Semua wanita mengalami kesukaran untuk tidur ketika hamil. Lebih-lebih lagi bila usia kandungan dah memasuki tiga bulan terakhir. Kalau dulu tidur boleh sesuka hati tapi bila mengandung kita terpaksa mengorbankan posisi tidur feveret dek kerana nak memberi keselesaan pada kandungan dan kita sendiri. Kadang kala perasaan negatif datang mengganggu. Banyak perkara yang menggangu tidur ibu hamil. Ini disebabkan gangguan hormon ketika hamil dan juga faktor daripada perubahan susuk tubuh.

Kalau dah tidur terganggu ia juga membawa kesan pada kesihatan kita. Kali ni cheq nak kongsikan beberapa tips yang boleh membantu ibu hamil yang mengalami masalah kesukaran untuk tidur. Mana tahu lepas ni boleh atasi masalah korang tu. 

TIPS MENGATASI MASALAH KETIKA TIDUR

  • elakkan diri daripada perasaan negatif contohnya rasa risau
  • elakkan minum minuman berasaskan kopi dan kafein
  • jauhkan daripada mengambil makanan yang terlalu banyak karbohidrat ketika makan malam
  • lakukan senaman ringan selepas bangun dari tidur 
  • tidur dengan suasana selesa dengan tilam, bantal dan selimut
  • kenal pasti punca kenapa sukar tidur dan bincangkan bersama doktor anda
Selalunya punca sukar tidur ketika hamil disebabkan sakit belakang dan lenguh-lenguh badan. Bila badan tak selesa maka tidur pun terganggu. Fokuskan pada posisi tidur yang baik ketika hamil. Tidur secara mengiring kek kanan atau ke kiri. Terpulang kepada keselesaan kita. Kadang kala kita akan terasa sesak nafas ketika baring tapi ia adalah perkara normal pada fasa akhir kehamilan ni. Gunakan bantal yang lebih tinggi untuk bahagian kepala bagi memudahkan pernafasan. 

mengiring posisi terbaik

Sebenarnya kesabaran yang paling penting dalam mengatasi masalah ini. Sebab tak semua dapat merasai apa yang ibu hamil rasa. Macam pengalaman manis yang hanya akan dapat kita rasa apabila hamil. Semoga tips mudah ni dapat membantu mengatasi masalah tidur korang. 


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179 
✿✿ fiesyadam@gmail.com 

 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah! 

**These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

GAGAH & BERMUTU? SIAPA YANG GAGAH MEH BACA DISINI

Entri kali ni kita nak bincang isu tentang lelaki. Anda lelaki? Segagah mana rasanya anda? Bermutukah kualiti kelakian anda? Bukan nak mencari siapa lemah siap gagah tapi sekadar nak berkongsi satu cara yang boleh bikin anda, lelaki gagah dan bermutu.



Sesetengah lelaki sukar untuk membincangkan masalah berkaitan kelakian. Mungkin bagi mereka isu ini agak sensitif. Tapi sebenarnya disebabkan sikap ini yang akan memberi kesan kepada kesihatan mereka. Dan ada juga yang mengambil sikap sambil lewa dengan membiarkan sahaja.

EGO DENGAN KEGAGAHAN TANPA SEDARI MUTU BERKURANGAN

Bila cakap isu tentang kekuatan, pasti semua akan cakap. Saya masih mampu. Tak ada apa masalah. Semua ok saja. Menurut kajian, lelaki yang mengalami masalah batin juga mampu mencapai ejakulasi tapi tahap kekuatan air mani mereka menurun. Jadi contohnya macam Buah durian yang berkulit tajam nampak ganas tapi tang isi lembik dan adakalanya tawar!

Antara faktor terjadinya masalah kurang kualiti pada sperma disebabkan:
√ merokok
√ kesan kemalangan terdahulu
√ kesan daripada cara hidup yang tak sihat
√ kesan pengambilan ubat
√ sejarah kesihatan

BANTUAN DAN PENYELESAIAN

Selalunya dengan pengambilan makanan yang seimbang dan cara hidup sihat mungkin dapat membantu. Selain tu, pengambilan supplement dan vitamin yang membantu dalam menangani masalah ini juga boleh membantu.

Set untuk kesihatan lelaki yang selaku disyorkan adalah Vita E Complex dan juga zinc. Khasiat yang ada dalam kedua-dua suplement ini membantu meningkatkan kualiti dan memberi tenaga. Tapi kali ini cheq nak kongsikan satu lagi supplement yang turut membantu menambahkan kualiti dan memberi mutu pada kaum lelaki. Omega Complex juga boleh diamalkan untuk membantu kaum lelaki dalam menangani masalah berkaitan. Jom tengok apa ada dalam Omega Guard yang berkhasiat untuk kaum lelaki.



Omega guard kaya dengan Omega-3 yang memberi banyak manfaat pada tubuh kita. Dalam masa yang sama membekalkan nutrisi terbaik untuk kesihatan lelaki. Omega Guard bertindak mengawal pelbagai jenis hormon dalam badan. Kaya dengan Omega-3 yang mengandungi ALA yang bagus untuk kesihatan lelaki.

Omega-3 juga menghasilkan prostalgladin.Prostalgladin merupakan bahan hormon dalam badan. Ia penting untuk fungsi kimia badan. Khasiatnya pada kaum lelaki ia bertindak mengawal muscle generation dan membantu penghasilan sperma yang berkualiti. Ini kerana prostalgladin ada dalam sperma.

Jadi kalau sebelum ni awak atau suami korang hanya mengamalkan Vita E dan Zinc. Apa kata cuba pulak Omega Guard. Sebab dalam masa yang sama bertindak menjaga jantung dan meningkatkan metabolisme. Jadi lepas ni bertambah gagah dan bermutulah!

✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179 
✿✿ fiesyadam@gmail.com 
YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR 

Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah! 

**These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
posted from Bloggeroid
Baca lagi
Comments

AKTIVITI PERAH MEMERAH SUSU CIK BU

PENGALAMAN PERTAMA

Cuti hari minggu tak sah kalau tak ada aktiviti. Kali ni dapat buat aktiviti yang lain dari yang lain. Dapat satu lagi pengalaman baru. Syok jugak sebelum ni asyik tengok dekat tv. Kali ni dapat tengok terus menerus depan mata. Mesti terfikir apa benda cheq duk merapu ni kan. Meh cheq kongsi sikit antara aktiviti yang cheq buat masa cuti ni.



Cheq bagi intro la dulu ye. Ada haiwan dalam gambar cheq ni. Jadi cuba teka ape dia? Ceritanya cheq dapat tengok orang perah susu lembu! Tapi sekadar tengok jelah dulu. Sebab tak sampai hati nak memegang *** cik bu.

Kisahnya abang ipar cheq ada bela lembu susu. Jadi setiap pagi dia akan pergi perah susu lembu untuk diminum dan selebihnya dijual. Kira bertuah la semua anak sedara cheq dapat minum susu segar terus dari ladang belakang rumah. Bestkan?!

CARA MEMERAH SUSU

Tapi rupanya nak memerah susu kena ada cara. Nak kena mandikan dulu cik bu. Cuci tempat perahan dengan air suam untuk meransang pengeluaran susu. Lebih kurang sama jugak macam manusia. Cik bu ni pun baik sangat tak kisah pun. Siap boleh rileks makan sarapan pagi dia. Selain tu, kaki cik bu kena ikat untuk pastikan sebarang kejadian tak diingini berlaku. 




Hasil perahan boleh jugak dapat dalam 4kg untuk perahan waktu pagi. Jadi pagi tu kami disaji dengan susu segar. Tapi cheq tak minum pun. Sebab tiba-tiba tekak cheq ni ngeri! Hahaaha.. Jadi jom layan aktiviti perah memerah susu cik bu ni!!




posted from Bloggeroid
Baca lagi
Comments

SENGSARA NAK TURUNKAN BERAT BADAN? TANYA PADA YANG DAH BERJAYA,, APA KATA MEREKA.



SENGSARA NAK TURUNKAN BERAT BADAN

Aduhai,, seksa benar bila baca tajuk entri kali ni. Ada juga orang kata nak turunkan berat bukan susah mana pun. Tapi kita kena tahu bukan semua manusia ni sama. Walaupun luaran nampak sama, ada 2 mata, hidung tapi tak semestinya penerimaan tubuh kita sama. Ada orang yang kuat makan pun tetap tak naik badan. Ada pulak yang jarang makan tapi berat badan naik mendadak. Ada yang baru seminggu amalkan set kurus dah boleh turun berkilo-kilo dan ada jugak sebaliknya. Jadi kita sebagai pengguna kena tahu semua tu. Pengambilan set kurus juga memainkan peranan tau. Jadilah pengguna bijak yang tahu menilai bukan dari iklan semata tapi fungsi setiap produk. 



Set pengurusan badan Shaklee mengamalkan 3B dalam memastikan lemak dapat dinyahkan. Gambar dekat atas menunjukkan supplement yang mewakili setiap agen yang diperlukan dalam menjalankan tugas mereka dalam membantu mendapatkan berat badan ideal.Selain bertindak dalam menurunkan berat badan, ia turut membantu membuang toksin dalam badan selain memberi khasiat lain pada tubuh kita. Jadi apa kata kita tengok antara testimoni mereka yang dah berjaya mendapatkan berat badan ideal mereka dengan mengamalkan set pengurusan Shaklee. 

TESTIMONI PELANGGAN YANG MENGGUNAKA SET PENGURUSAN SHAKLEE


  



















✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179 
✿✿ fiesyadam@gmail.com 
YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR 

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah! **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CITER2 BLOGGER


Contact Form

Name

Email *

Message *

Back to Top