Comments

CARA ATASI HEALING CRISIS

HEALING CRISIS. Tahu tak kenapa ia terjadi dan bagaimana nak tahu kita terkena healing crisis. Sebelum tu nak terangkan dulu apa itu Healing Crisis. Mungkin tak ramai yang tahu makna disebalik Healing Crisis ni. Dulu saya pun kurang faham apa itu healing crisis.
HEALING CRISIS
Proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membersihdan membina semula sel badan yang telah rosak akibat radikal bebas. Semasa proses ini badan akan mengeluarkan tanda dan simptom yang membuatkan badan kita merasa kurang selesa. Healing Crisis menunjukkan proses detox kita sedang berjalan.
Jadi apabila terjadi kesan selepas pengambilan supplement itu menunjukkan ia bertindak balas dengan badan kita.
FAKTOR BERLAKUNYA HEALING CRISIS
-badan berlebihan asid
- fungsi hati lemah
- tanda detoksifikasi
- sisa terkumpul dalam usus
- terlalu letih
TANDA DILANDA HEALING CRISIS
- rasa loya dan muntah
- tumbuh jerawat di muka dan badan
- sakit kepala yang melampau
- kulit menjadi gatal / ruam
- keluarnya lendir yang berlebihan
- pendarahan hidung
- hormon tak sekata
-rasa sakit pada otot
CARA ATASI
- teruskan pengambilan supplement
- minum air yang banyak
- kurangkan dos pengambilan
- jika keadaan bertambah teruk dapatkan khidmat doktor
Sebenarnya healing crisis berlaku bukanlah sesuatu kesan negatif. Ini merupakan kesan positif kerana ia menunjukkan berlakunya proses penyembuhan semulajadi. Ini merupakan satu petanda yang baik ke arah proses penyembuhan yang sebenar.
Baca lagi
Comments

JAUNDIS

Lebih kurang 2% bayi sihat yang disusukan mengalami signifikan mengalami jaundis atau lebih dikenali sebagai penyakit kuning. Jaundis mula menyerang selepas hari ke 7 dan boleh berterusan sehingga hari ke 42. Keadaan ini dipercayai terjadi kerana kehadiran enzim (glucoronidase) yang terkandung dalam susu badan. Enzim ini akan menyebabkan gangguan sementara pada laluan normal penyinkiran bilirubin dalam hati bayi. Fenomena ini dikenali sebagai breast feeding jaundies. Adakalanya fenomena jaundis pada bayi yang disusukan akan reda tanpa sebarang rawatan.

PENYEBAB JAUNDIS
kandungan bilirubin yang tinggi dalam darah. Semasa dalam perut ibu, hati ibu yang akan membuang bilirubin. Tetapi apabila bayi dilahirkan, proses tersebut diambil alih oleh hati bayi. Jaundis akan terbentuk kerana hati bayi masih belum matang untuk menyingkirkan bilirubin ini. Bilirubin berasal daripada sel darah merah. Apabila sel darah dileraikan, ia menghasilkan bilirubin. Bilirubin ini akan diproses oleh hati dan akan disingkirkan melalui perkumuhan iaitu pembuangan najis dan air kencing.

PUNCA JAUNDIS
- penyakit kekurangan enzim G6PD dalam darah
- terlalu banyak sel darah merah
- bayi pra-matang yang fungsi hatinya masih belum sempurna
- breast milk jaundise. Ia terjadi disebabkan oleh kandungan susu ibu yang luar biasa di mana ia mungkin mengandungi komponen ' beta glukoromidase' yang boleh merencatkan pemprosesan bilirubin

LANGKAH MENGATASI JAUNDIS
-penyusu yang kerap akan menggalakan pergerakan usus yang lebih kerap sehingga membantu menyingkirkan bilirubin melalui najis
- dengan meletakan bayi dibawah cahaya terang. Tetapi pastikan bayi mendapat susu ibu yang secukupnya untuk mengelakan dehidrasi

Pengambilan produk penyusuan ibu juga dapat memainkan peranan. Ini kerana sumber nutrisi yang diambil oleh ibu boleh diserap oleh anak melalui penyusuan. Dapatkan set ibu menyusu Shaklee yang boleh memberi manfaat dan membantu mengatasi berlakunya jaundis.

Baca lagi
Comments

SET ASAS BERSALIN PEMBEDAHAN

Bismillah.
Beberapa hari yang lalu, ada adik angkat MamaBbbam telefon. Dalam pantang katanya. Patutlah lama tak dengar berita. Dalam bertanya khabar ada niat rupanya. Nak mengajukan soalan pada MamaBbbam berkenaan luka jahitan akibat dari operation. Biasalah kalau orang perempuan kalau dah berbual. Dari tanya itu ini. Bagi pendapat. Akhirnya si adik ni tunjukkan pada MamaBbbam kesan luka pembedahan dia. Dah dekat sebulan masih lagi keluar air dari celah kesan pembedahan. Macam pelik pulak rasanya. Sepatutnya dah kering. Tapi mungkin lain orang lain caranya.
Berkongsi pengalaman MamaBbbam ketika berpantang tahun lepas. Rasanya dalam 2 minggu dah kering. Tak ada rembesan air keluar pun. Cerita punya cerita rupanya lupa yang MamaBbbam amalkan pengambilan Zinc, Vita C dan ESP.
Nak dijadikan cerita MamaBbbam kongsikan kebaikan dan andaian kepada terjadinya rembesan air di kawasan pembedahan tu. Bukan lah kata hebat tapi tak salah kita berkongsi pengalaman. Mana tau hasilnya nanti berkesan.
KENAPA TERJADINYA REMBESAN
- mungkin disebabkan pemakanan yang menyebabkan luka lambat untuk sembuh
- luka jahitan belum pulih sepenuhnya
- keadaan fizikal yang melambatkan kawasan luka kering (kegemukan)
Banyak lagi punca kepada berlakunya rembesan.

FUNGSI SET ASAS
Dalam set asas pantang pembedahan ada 3 gabungan yang mempunyai fungsi tersendiri. Antara fungsinya:
ZINC
- membantu dalam penyembuhan luka
- mengelakan jangkitan kuman
VITA C
- bertindak sebagai agen penting dalam penyembuhan tisu
- menguatkan imun ibucyang masih lemah daripada jangkitan kuman
ESP
- sumber protein yang terdapat dalam ESP membantu mempercepatkan penyembuhan luka
- membentuk DNA baru untuk mengantikan tisu badan yang rosak akibat pembedahan
- sebagai sumber tenaga

Jadi MamaBbbam syorkan pada adik tu set asas ni. Sebab selain membantu mempercepatkan penyembuhan luka. Set ini juga memberi "benefit" lain pada tubuh si ibu. Contohnya Vita C dapat membantu memberi kecerahan pada kulit. ESP membantu mencerahkan parut pembedahan. Jadi dah boleh jimat duit. Semoga adik angkat MamaBbbam nanticepat sembuh dan boleh kongsi pengalaman dia dalam menggunakan set asas berpantang ni.

Baca lagi
Comments

JALINAN DARI DALAM PERUT

Wah.. Entri punya tajuk! Boleh gitu? Nak jalinkan apa? Apa kata kita baca dulu entri ni dan insyaallah pasti banyak manfaat yang dapat kita kongsikan bersama.
Minggu2 pertama kehamilanboleh menjadi meletihkan dan memberi tekanan kepada ibu hamil. Itu belum lagi dengan simptom ketika awal kehamilan seperti alahanvdan morning sickness yang boleh menambahkan lagi tekanan. Keletihan dan tekanan boleh memberi impak kepada kandungan kita. Jadi apa kata kita cuba atasi keletihan dan tekanan ketika hamil dengan menjadikan detik kehamilan itu sebagai satu kenangan yang sangat manis. Untuk membantu kita bersiap sedia menghadapi kehidupan baru ini. Luangkan sedikit masa untuk menjalinkan ikatan rapat dengan bayi dalam kandungan dengan sebuah ikatan kasih sayang. Disini watiey kongsikan beberapa cara untuk kita menjalinkan ikatan dengan kandungan kita.

1- URUTAN PERUT
cara yang paling menyenangkan untuk membentuk ikatan dengan bayi  ialah dengan mengusap dan melakukan urutan lembut pada perut. Urutan aromaterapi adalah salah satu cara yang baik untuk memanjakan diri dan meluangkan masa untuk berfikir mengenai bayi
2- MENYANYI & BERCAKAP DENGAN KANDUNGAN
deria pendengaran bayu berkembang aepanjang masa. Kira-kira dalam usia kandungan 23 minggu, dia sudah boleh mendengar degupan jantung dan bunyi perut kita yang berkeroncong.  Bayi dalam kandungan juga mula mendengar bunyi yang datang dari luar rahim. Kekerapan bunyi yang didengari oleh bayi dapat membantunya segara membentuk ikatan dengan ibu setelah dilahirkan kelak
3- MANDIAN HANGAT
berendam dalam tub hangat adalah salah satu cara untuk berehat. Ia dapat memberi peluang kepada bakal ibu untuk meluangkan masa dan memberi perhatian kepada kandungan. Baringlah, tarik nafas dalam2, tenangkan fikiran dan bayangkan bayi kita. Cara ini amat sesuai untuk ibu yang mungkin pada waktu siangnya sibuk untuk merasai pergerakan bayi.
4- BERENANG
berenang bukan sahaja satu cara senaman yang baik, malah ia memberi peluang kepada ibu merasai keadaan bayi yang ketika itu juga senang terapung dalam air ketuban. Tidak kira berapa besar perut anda, air dapat memberi sokongan untuk menampung berat badan serta memberi ketenangan menjelang penghujung kehamilan
5- LATIHAN KELAHIRAN HIPNO
kelas-kelas kelahiran hipno menggunakan teknik hipnoteri untuk membantu ibu fokus kepada bayi dan badan ibu sebagai persediaan menghadapi proses kelahiran dan bersalin. Kaedah ini dapat mengajar ibu cara-cara untuk menangani kesakitan semasa proses kelahiran
6- BERJALAN
luangkan masa dengan kandungan dengan pergi berjalan. Berjalan adalah aktiviti yang dapat memberi ruang untuk ibu memikirkan tentang bayi dalam kandungan

Kebanyakan bakal ibu mengalami simptom awal kehamilan. Simptom ini adalah peringatan fizikal bahawa anda sedang hamil dan membantu ibu membina ikatan dengan bayi dalam kandungan dari awal lagi.

Baca lagi
Comments

TINGKATKAN TENAGA DENGAN PD

Kurang bertenaga? Sering kepenatan? Itu tandanya badan dah tak mampu nak menampung keperluan diri. Apabila seseorang itu sering mengalami kepenatan, keletihan. Apa alternatif yang boleh dilakukan untuk mengembalikan tenaga mereka? Bagi orang Malaysia dah tentunya minuman berkafein yang cukup sinonim macam kopi tongkat ali, kacip fatimah, misai kucing dan banyak lagi. Tapi tahukah kita bahawa minuman ini semua mengandungi kafein yang tinggi dan sebenarnya boleh memberi kesan negatif kepada kehidupan. Bukan nak kata minumanan akar kayu dan turun temurun ni tak bagus. Tapi dengan peredaran masa dan teknologi moden sekarang, kebanyakan minuman ini semua dah diformulakan dengan berbagai campuran. Kadang kala dah hilang rasa dan keaslian itu sendiri.
Kafein juga boleh memberi impak pada kesihatan kita. Walaupun pengambilan kafein ini memang dapat memberi kesegaran tapi kandungan dan kesan sampingan dari pengambilannya. Tahukah kita akibat pengambilan kafein yang berlebihan boleh memudaratkan kesihatan? Oleh sebab itu wanita mengandung, penghidap kencing manis dan mereka yang sedang dalam pengambilan ubat tidak digalakan untuk mengambil minuman berkafein. Jadi apakah alternatif lain yang bisa membuatkan kita kembali bertenaga dalam masa yang sama memberikan tahap kesihatan kita menjadi lebih baik.

PERFOMANCE DRINK
Cadangan saya, dah tentunya Perfomance Drink atsu lebih glamour dengan panggilan PD. Minuman elektrolit yang lengkap dengan campuran unik karbohidrat. Elektrolit penting untuk badan kita kerana ia bertindak mengawal keseimbangan air dalam sel badan. PD mengandungi lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain. Campuran Elektrolit OPTI - LYTE™ proprietari dengan campuran unik karbohidrat dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum. Selain membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina. Dan semestinya TIDAK mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan.

ANTARA KHASIAT PD
-mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi
- memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina
- mengekalkan paras gula dalam darah yang penting untuk tenaga otot
- terbukti secara klinikal dapat menyokong tahap hidrasi lebih cepat berbanding air

PD juga direka khusus untuk angkasawan NASA! Ujian kinikal membuktikan rumusan esklusif Opticarb yang sudah dipaternkan ini akan meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda dan memberikan tenaga serta memelihara perjalanan bendalir dalam tubuh.
Jadi bertukarlah kepada sesuatu yang lebih baik yang sudah diyakini kebekesanannya. Tukarkan tabiat melegakan dengan efek dikemudian hari dengan melegakan dengan lebih sihat di kemudian hari!

Baca lagi
Comments

MAMABBBAM DI JHU

Bismillah.
JHU. Apa benda JHU ni? Jom Hebat Utara. Disebabkan MamaBbbam duduk di Kedah, jadi berkesempatan menyertai JHU. Bak kata orang kalau dah berkumpul dengan orang - orang hebat ni, aura hebat tu terasa dekat dengan kita. Memang betul! Tak dinafikan. Tapi hari ni entri kita lebih kepada perkongsian manfaat perjumpaan JHU. Rasanya jarang nak jumpa perkongsian ilmu kalau kita join mana2 bisnes MLM hanya untuk pastikan kita benar2 berjaya. Ilmu yang disampaikan oleh mereka yang dah berjaya dalam bidang Shaklee ni. Lupa nak bagitau JHU ni merupakan satu majlis ilmu anjuran Ireach family dibawah pimpinan Master Lyna Noh. Salah seorang orang hebat yang dah berjaya menunjukkan kepada kita semua betapa dalam Shaklee ni kita boleh pergi jauh dan jauh lagi.
Rasanya jarang nak dapat ilmu yang macam ni kalau kita sertai mana2 bisnes MLM yang lain. Selalunya hnya ada majlis memperkenalkan ahli baru, sesi orang bergambar dengan kereta besar dan cek bertulis ribuan ringgit tanpa ada perkongsian ilmu macam mana nak bagi berjaya sama macam mereka yang hebat ni. Tapi bila dah join Shaklee bersama keluarga Ireach ni, banyak yang mamaBbbam dapat. Kenapa dalam Shaklee tak pernah kita nampak orang pegang cek ribuan ringgit, bergambar disisi kereta besar? Ini kerana dalam Shaklee kita boleh dapat lebih lagi. Buksn takat duit dan kereta tapi dapat jugak trip percuma. Bukan calang2 tempat, luar negara. Yang terbaru mereka dah pergi ke US! Bukan takat seorang dua yang pergi, tapi ramai yang berpeluang. Jadi bila dah tengok macam2 gambar tempat2 yang sebelum ni hanya angan2 je macam dapat pergi mereka dah pergi. Rasa macam sakit hati je mamaBbbam tengok.
JHU juga membuka mata mamaBbbam tentang bisnes berpasukan. Rasanya tak ada lagi bisnes MLM yang ada orang atasan yang sanggup turun padang hanya nak pastikan kita juga turut berjaya dan berpeluang merasai apa yang mereka dah rasai. Jadi bila uppline ambil berat, bisnes pun secara tak langsung tak terumbang ambing keseorangan.
Misi tahun depan nak ke Italy pulak. MamaBbbam tak sabar nak turut serta pulak. Hanya bermodalkan RM75 sebagai yuran keahlian. Tengoklah pulangan yang kita dapat! Berganda2 uols! Jadi kalau rasa2 nak sertai ke Italy tahun depan, moh la kita. Jadi sebahagian daripada keluarga hebat Shaklee. Hubungi mamaBbbam untuk cara nak join ahli dan ketahui banyak lagi benefit lain yang akan buat korang jatuh cinta dejgan Shaklee.

Baca lagi
Comments

MAMABBBAM DI JHU

Bismillah.
JHU. Apa benda JHU ni? Jom Hebat Utara. Disebabkan MamaBbbam duduk di Kedah, jadi berkesempatan menyertai JHU. Bak kata orang kalau dah berkumpul dengan orang - orang hebat ni, aura hebat tu terasa dekat dengan kita. Memang betul! Tak dinafikan. Tapi hari ni entri kita lebih kepada perkongsian manfaat perjumpaan JHU. Rasanya jarang nak jumpa perkongsian ilmu kalau kita join mana2 bisnes MLM hanya untuk pastikan kita benar2 berjaya. Ilmu yang disampaikan oleh mereka yang dah berjaya dalam bidang Shaklee ni. Lupa nak bagitau JHU ni merupakan satu majlis ilmu anjuran Ireach family dibawah pimpinan Master Lyna Noh. Salah seorang orang hebat yang dah berjaya menunjukkan kepada kita semua betapa dalam Shaklee ni kita boleh pergi jauh dan jauh lagi.
Rasanya jarang nak dapat ilmu yang macam ni kalau kita sertai mana2 bisnes MLM yang lain. Selalunya hnya ada majlis memperkenalkan ahli baru, sesi orang bergambar dengan kereta besar dan cek bertulis ribuan ringgit tanpa ada perkongsian ilmu macam mana nak bagi berjaya sama macam mereka yang hebat ni. Tapi bila dah join Shaklee bersama keluarga Ireach ni, banyak yang mamaBbbam dapat. Kenapa dalam Shaklee tak pernah kita nampak orang pegang cek ribuan ringgit, bergambar disisi kereta besar? Ini kerana dalam Shaklee kita boleh dapat lebih lagi. Buksn takat duit dan kereta tapi dapat jugak trip percuma. Bukan calang2 tempat, luar negara. Yang terbaru mereka dah pergi ke US! Bukan takat seorang dua yang pergi, tapi ramai yang berpeluang. Jadi bila dah tengok macam2 gambar tempat2 yang sebelum ni hanya angan2 je macam dapat pergi mereka dah pergi. Rasa macam sakit hati je mamaBbbam tengok.
JHU juga membuka mata mamaBbbam tentang bisnes berpasukan. Rasanya tak ada lagi bisnes MLM yang ada orang atasan yang sanggup turun padang hanya nak pastikan kita juga turut berjaya dan berpeluang merasai apa yang mereka dah rasai. Jadi bila uppline ambil berat, bisnes pun secara tak langsung tak terumbang ambing keseorangan.
Misi tahun depan nak ke Italy pulak. MamaBbbam tak sabar nak turut serta pulak. Hanya bermodalkan RM75 sebagai yuran keahlian. Tengoklah pulangan yang kita dapat! Berganda2 uols! Jadi kalau rasa2 nak sertai ke Italy tahun depan, moh la kita. Jadi sebahagian daripada keluarga hebat Shaklee. Hubungi mamaBbbam untuk cara nak join ahli dan ketahui banyak lagi benefit lain yang akan buat korang jatuh cinta dejgan Shaklee.
Baca lagi
Comments

VITA E DAN LAGI KHASIATNYA

Bismillah.
Untuk entri kali ni, watiey nak kongsikan lagi tentang Vita E. Sedia maklum tau vita E memang vitamin yang banyak khasiatnya. Selalunya bila sebut tentang vitamin E yang terbayang dalam fikiran kita untuk kesuburan lelaki, sebagai tenaga tambhan lelaki dan untuk kesihatan jantung.  Tahu tak sebenarnya banyak lagi khasiat dan manfaat Vita E ni untuk kita.

FAKTA TENTANG VITA E
Vitamin E terbahagi kepada 2 kumpulan iaitu TOKOFEROL & TOKOTRIENOL. Setiap satu daripadanya mengandungi 4 alui.
* alpha
* beta
* gama
* delta
Kajian yang dibuat keatas  manusia mahupun haiwan mendapati vitamin E memberi manfaat kepada penyakit kardiovaskular dengan mencegah pengoksidaan kolestral berbahaya, iaitu kolestral LDL yang menjadi punca utama penyumbatan ateri.
Vita E bersifat antioksidan  seperti yang kita tahu antioksidan adalah zat yang mempunyai keupayaan dalam mengikat pengoksidaan dan mengikat radikal bebas agar tidak merosakkan pembuluh darah.



SUMBER MAKANAN YANG MEMPUNYAI VITAMIN E
-minyak sayuran
- sayuran berdaun hijau gelap
- kacang
-biji -bijian dan bijirin
- beras perang
- makanan daripada jagung
- telur
- rumpai laut
- susu
- organ daging
-kacang soya
- ubi kentang
-gandum

ISTIMEWANYA VITA E COMPLEX
  • Vitamin yang paling lengkap di pasaran kerana mengandungi 10mg selenium semulajadi dan 8 jenis Vitamin E (alpha, beta, gama diperbuat daripada minyak soya organik & minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E yang diekstrak daripada d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif. 
  • Vitamin E juga meruoakan vitamin yang larut lemak yang disimpan dalam organ tubuh seperti jantung, kelenjar pituitari, testis, uterus, darah & otot. 
  • Vita E juga melindungi arteri yang boleh menyimpan 'buruk' lipoprotein berketumpatan rendah (LDL) daripada pengoksidaan kolestral LDL teroksida menandakan permulaan arteri tersumbat. 
  • Vita E juga menjaga darah yang mengalir dengan lancar dengan mencegah platetet darah membeku. Tahap vitamin E dalam badan  mengurangkan risiko serangan jantung yang tidak membawa maut @ strok dalam kebanyakan orang. 
  • Selain kehebatan dan manfaatnya untuk kulit, khasiatnya untuk jantung juga juga tak kurang hebatnya kerana bertindak mengurangkan PJK (penyakit jantung kronik) kerana mampu menghalang pengoksidaan kolestral LDL sehingga menggagalkan terbentuknya plak & penyumbat pada pembuluh darah
  • Vita E juga dapat membantu mencegah berlakunya gumpalan darah beku yang dapat mendatangkan serangan jantung
  • Vita E bersifat antioksidan seperti yang kita tahu antioksidan adalah zat yang mempunyai keupayaan dalam mengikat pengoksidaan dan mengikat radikal bebas agar tidak merosakan pembuluh darah

Satu kajian yang dijalankan oken National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati pengambilan vita E dalam jangka masa yang panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok. Selain itu, ia turut memberi manfaag kerana dapat memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer.Jadi mulakan pengambilan SEBIJI SEHARI untuk hasil yang hebat.

HUBUNGI WATIEY SEPERTI DIBAWAH..


Baca lagi
Comments

HERBAL BLEND BAK GORENG PISANG PANAS

Herbal Blend bak goreng pisang panas. Mana taknya, baru diumumkan ada dalam talian pada pagi masuk tengah hari dah sold out! Mana yang duk berangan nak borong tu, silalah jeles. Heheehe. Herbal blend ni sangat popular di kalangan pengguna dek kerana keberkesanannya dalam mengatasi masalah berkaitan kulit. Jom kita ambil tahu serba sedikit tentang "the hot item" ni.

Herbal Blend
Diuji secara klinikal dimana dapat melembutkan kulit kasar dan pecah2 pada lutut, siku serta tumit. Herbal Blend dianggap krim ajaib kerana bukan sahaja berkesan dalam masalah kulit tapi juga dapat digunakan dalam berbagai masalah lain. Bersifat dingin, bermentol dan tidak berminyak.
Herbal Blend diperbuat daripada ekstrak semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary.  Herbal blend tidak mengandungi bahan kimia dan selamat dan sangat sesuai pada kulit bayi.
Herbal Blend juga boleh digunakan untuk kegunaan harian. Antara kegunaan lain Herbal Blend:
- ruam
- luka kecil
- calar
- ezcema
- masalah kulit gatal
- memudarkan parut
- sesuai digunakan untuk demam campak
- memecahkan lemak
- menghilangkan parut akibat campak / chicken pox
Pada yang nak mencuba dan merasa kehebatan Herbal Blend ni kena tunggu sampai restok balik. Dengan harga yang amat berpatutan semua boleh memiliki Herbal Blend. Untuk banyak lagi khasiat Herbal Blend nanti akan kita kupas di entri yang akan datang.

WATIEY 0177757179
Baca lagi
Comments

ATASI DIABETES DENGAN VIVIX

Diabetes atau lebih dikenali sebagai kencing manis merupakan salah satu penyakit yang digeruni. Kencing manis juga merupakan antara penyakit merbahaya ke 2 terbesar di dunia. Kencing manis digelar penyakit senyap kerana membentuk di dalam badan seseorang tanpa sebarang tanda awal. Tahu tak bagaimana ia terjadi?

KENCING MANIS
Satu keadaan dimana terdapat kandungan gula yang tinggi di dalam peredaran darah. Terjadinya keadaan ini adalah disebabkan oleh kekurangan tubuh mengeluarkan suatu hormon yang dipanggil insulin. Insulin diperlukan untuk menukarkan gula kepada tenaga di dalam badan kita. Hormon insulin perlu dikeluarkan oleh satu organ yang dipanggil pankreas yang terletak di bawah perut.
Di dalam tubuh badan seseorang yang sihat, insulin akan membantu glukos yang terdapat di dalam darah untuk memasuki sel2 badan untuk ditukarkan kepada tenaga. Namun bagi penghidap kencing manis, organ pankreas tidak dapat menghasilkan insulin dalam kadar yang secukupnya ataupun insulin yang dikeluarkan tadi tidak dapat bertindak seperti biasa. Akibatnya, glukos yang diperlukan tadi tidak dapat memasuki sel2 badan untuk ditukarkan menjadi tenaga. Ini akan menyebabkan kadar kandungan gula di dalam badan menjadi tinggi. Tanpa insulin, sel2 badan tidak akan dapat menerima kandungan glukos yang bertindak sebagai tenaga yang diperlukan oleh badan walaupun kadarnya sangat tinggi dalam darah. Ini akan menyebabkan badan kekurangan tenaga.

KOMPLIKASI AKIBAT DIABETES STROK
- pembuluh darah besar menjadi tebal, keras dan sempit. Ini akan menghalang aliran darah ke organ2 terutamanya otak. Apabila pembuluh di otak tersumbat, strok akan berlaku
KEKERAPAN KENCING
- kadar glukosa terlalu tinggi dalam darah tidak akan dapat ditapis semuanya oleh buah pinggang. Sebahagian glukosa akan dikeluarkan ke dalam air kencing bersamam jumlah air yang banyak. Ini menyebabkan pesakit mengalami kekerapan kencing
HAUS
- pesakit diabetes akan mengalami kekerapan kencing. Kehilangan air dalam jumlah yang banyak akan menyebabkan pesakit merasa haus
KEROSAKAN MATA
- kadar glukosa yang tinggi dalam jangka masa lama dapat merosakkan pembuluh darah beberapa bahagian dalam tubuh. Kerosakan ini sering berlaku pada mata, saraf dan buah pinggang. Kadar glukosa yang tinggi akan merubahkan bentuk kanta mata dan mengganggu penglihatan. Ini boleh menyebabkan katarak
DARAH TINGGI
- penyakit diabetes mudah mendapat penyakit darah tinggi kerana pembuluh darah tubuh mengalami penebalan dan menjadi keras. Tekanan darah akan naik kerana pembuluh darah tidak dapat mengembang.
KEROSAKAN BUAH PINGGANG - kerosakan pembuluh darah menyebabkan penapisan buah pinggang tidak lancar, protein bocor keluar ke dalam air kencing.  Ini menyebabkan kegagalan buah pinggang

PENYELESAIANNYA

Apa kata amalkan pengambilan VIVIX. Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan Resveratrol dan polifenal dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes. Pengambilan Vivix yang berterusan (sehari 1 sudu) dapat membantu merawat diabetes selain berfungsi sebagai antioksidan yang melindungi sel-sel badan daripada kerosakan akibat serangan dari radikal bebas. Vivix adalah satu-satunya supplemen di dunia yang mampu menembusi DNA manusia.

BAGAIMANA VIVIX MERAWAT DIABETES
- memperlahankan dan mengurangkan sindrom Resistansi Insulin (metabolic syndrome)
- mengawal kepekatan gula dalam darah
- mengelakkan kerosakan mata
- menggalakan penyembuhan luka dengan segera
Jadi tak hairanlah walaupun harga Vivix sedikit mahal tetapi manfaat dan kualitinya setanding dengan harganya. Dan yang paling menariknya Vivix kekal menjadi pilihan dan sentiasa mendapat sambutan.

UNTUK INFO LANJUT DAN PEMBELIAN,, HUBUNGI SEPERTI DIBAWAH..

Baca lagi
Comments

GLA SUPPLEMENT KESUBURAN


Wanita dan kesuburan. Memang tak dapat dipisahkan. Isu entry kali ni nak perkenalkan pada sume, our bestfriend.. GLA COMPLEX yang selalu dikaitkan dengan wanita dan kesuburan.
KESUBURAN
Kesuburan seseorang wanita itu bergantung pada tahap kualiti hormon dalam badan. Setiap bulan, seorang wanita akan mengeluarkan cecair iaitu telur untuk disenyawakan. Namun begitu, tak semua wanita yang bernasib baik dapat menghasilkannya. 



PERANAN GLA COMPLEX
GLA adalah kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (la), minyak bunga matahari dan vitamin E.
GLA bertindak membantu dalam pencairan dan penghasilan mukus. Salah satu ialah mukus serviks. Apa itu MUKUS SERVIKS?? 
Mukus serviks ialah lendir yang kelihatan di seluar dalam atau yang di lihat pada kertas tisu apabila kita buang air kecil. Selain itu GLA juga bertindak dalam merangsang hormon untuk bertindak balas dengan rangsangan.
Selalu kita dengar pasal EPO. GLA juga mempunyai fungsi yang sama dengan EPO tetapi 3 kali ganda lebih hebat dari EPO. Mungkin ramai yang tak tahu kandungan utama yang ada dalam EPO adalah GLA (gamma linolenik)!!

KELEBIHAN DAN KHASIAT GLA COMPLEX
- melegakan PMS
- membantu meningkatkan kesuburan
- membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
- menguatkan kuku dan rambut
- mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
- menjadikan kulit lebih putih berseri
- membantu dalam menangani menopous
- menurukan paras kolestral
- mengimbangi hormon insulin

GLA Asid Linolenik sama pentingnya dengan Asid Amino yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh kita. Ianya hanya boleh diperolehi daripada makanan. Selain berkaitrapat dengan kesuburan wanita, GLA juga berguna untuk kaum lelaki dalam memperbaiki prostatomegaly iaitu masalah prostat dan penyakit kerap kencing. Jadi tak hairanlah GLA COMPLEX dikenali sebagai supplement kesuburan.
Baca lagi
Comments

TIPS & PETUA PASTIKAN MISS V BERSIH & SELESA

Sebenarnya isu ini haruslah dipandang serius. Walaupun terlindung daripada pandangan namun tidak bermakna kita tidak perlu mengendahkan kesihatannya. Pelbagai masalah serius akan timbul sekiranya kebersihan vagina tidak diambil peduli. Antara tanda yang boleh menunjukkan vigina tidak sihat adalah vagina berbau @ mengeluarkan cecair yang berwarna kekuningan, kelabu, hijau serta berketul2. Disini mamabbbam ada menyediakan beberapa tips penjagaan kebersihan miss v.
~ basuh kawasan luar vagina dengan air suam setuap hari
~ hindari penggunaan sabun yang boleh menyebabkan kekeringan
~ elakkan pemakaian pencuci alat sulit secara berlebihan
~ trim bulu di kawasan vagina kerana ia boleh menyebabkan kelembapan yang berlebihan dan memerangkap bakteria
~ ketika datang bulan, tukar tuala wanita sekerap yang mungkin
~ bagi yang sering menggunakan pelapik seluar dalam ia perlu ditukar lebih kerap bagi memenuhi udara yang bersih untuk vagina
~ tukar seluar dalam tiap kali selepas mandi
~ bagi yang mempunyai masalah keputihan, disarankan memakai pelapik seluar dalam bagi mengelakan keputihan terlekat
~ bagi yang sudah berkahwin, pastikan bahagian intim dibersihkan terlebih dahulu sebelum dan selepas bersama pasangan
~ amalkan buang air kecil selepas bersama untuk mengurangkan risiko jangkitan kuman pada pundi kecil
~ jangan berkongsi alat pencukur kerana ia boleh menyebabkan penyakit berjangkit seperti Hepatitis B
Disini mamabbbam ada sertakan beberapa petua turun temurun untuk mengatasi dan membersihkan kawasan intim.
~ rebus daun sireh dan gunakan air rebusan untuk membersihkan kawasan vagina. Ia juga dapat membantu masalah keputihan dan bau
~ daun kucai boleh dijadikan sup. Amalkan makan sup kucai untuk mengatasi masalah keputihan
~ rebus asam keping dan gunakan air rebusan untuk mencuci bahagian sulit. Ini dapat membantu melegakan kegatalan
~ ambil 5 biji buah manjakani dan ambil air rebusannya untuk digunakan mencuci bahagian intim. Air rebusan boleh bertahan selama 3 hari
Selain petua terdapat berbagai jenis keluaran air pembersih bahagian intim dipasaran. Tapi pastikan tahap pH yang sesuai dengan kulit di bahagian intim. Pengambilan supplement juga boleh dijadikan pilihan kerana ia bukan sahaja dapat membantu luaran tetapi juga dapat membantu dari dalaman. Afalfa Shaklee juga boleh diamalkan kerana Alfalfa bertindak membantu mengatasi masalah keputihan. Disamping membantu mengetatkan bahagian intim. Kita juga haruslah sentiasa peka pada perubahan bahagian intim. Bila miss V selesa dan bersih kita pun dapat menghindarkan penyakit berjangkit dan boleh membuatkan pasangan makin sayang! Jadi jom amalkan untuk kesejahteraan kita bersama.
Baca lagi
Comments

MAMABBBAM DENGAN VITA C

Hari minggu lepas mamabambam balik kampung untuk hadir kenduri kahwin sepupu. Tahniah buat sepupu mamabambam selamat diijabkabulkan dengan pilihan hati. Semoga kekal bahagia hingga ke jannah. Berbalik kepada entri kita. Rasa suka sangat hati mamabambam, bila ramai yang menegur. Kulit mamabambam dah cerah, ramai yang bertanya pakai krim apa. Berbunga2 hati bila ada yang nampak.
Mamabambam pun apa lagi dengan hati yang sedikit kembang mulalah buka cerita pasal Vita C Shaklee. Vitamin yang jadi pengubah pada kulit mamabambam. Tak sia2 mamabambam ambil sehari sebiji vita C ni. Hasil terbaik mamabambam dapat. Apalagi mak cik2 yang dari mula pasang telinga cepat betul buat andaian. Katanya mesti mahal. Sekarang orang banyak cucuk vitamin C. Salah la mak cik2. Tak perlu nak mencucuk nak sakit2 hanya nak cantik. Hanya melalui pengambilan harian SEBIJI sehari je. Dah boleh dapat hasil yang diidamkan. Jadi entri kali ni nak kongsi c macam mana vita C ni bertindak pada kulit kita dan kepentingan Vita C pada kita.
Vitamin C adalah salah satu vitamin yang mudah larut dalam air dan tidak boleh disimpan dalam badan. Paling lama vita C boleh berada dalam badan pun hanya selama 24jam. Tapi dengan pengambilan Sustained Released Vita C Shaklee, tempoh vita C berada dalam badan kita dapat bertahan lama melalui kaedah teknologi pelepasan. Melalui kaedah PELEPASAN MASA ini ia dapat memastikan badan kita mendapat serat nutrisi yang mencukupi. Sebiji Vita C bersamaan 7 setengah biji buah oren iaitu dos yang dicadangkan untuk badan kita sehari.

KHASIAT VITA C
~ membantu membentuk kolagen
~ antioksidan
~ membantu menyekat pembentukan pigmentasi
~ mencerahkan kulit
~ merawat kulit kasar dan kering

Sebab tu kulit mamabambam dah tak kering. Siku pun dah tak kering mengelupas. Selepas pengambilan vita C ni mamabambam dah tak perlu nak bergantung pada foundation disebabkan tona kulit tak sekata. Cik suami pun dah mula tegur selepas seminggu mamabambam ambil vita C. Sekarang kalau na keluar kemana2 lebih senang dengan wajah natural beauty kata orang. Duit pun dapat jimat!
Pada yang bertanya tu ni mamabambam dah bagi jawapan. Tunggu apa lagi. Hanya amalkan pengambilan vita C yang dijamin SEMULAJADI, SELAMAT DAN BERKESAN. Tahan 6 bulan pulak tu.  Nanti tunggu giliran korang pulak untuk berkongsi hasil kulit cantik dengan vita C.
Baca lagi
Comments

ANAK PINTAR DENGAN OMEGA GUARD

Siapa yang tak mahu anak yang pintar? Anak yang menjadi kebanggaan setiap keluarga. Tapi tak semua anak-anak yang lahir ke dunia ini mempunyai tahap IQ yang pintar. Apa peranan kita sebagai ibu bapa dalam memastikan anak kita tergolong dalam golongan anak pintar. Untuk itu, kita sebagai ibu bapa haruslah memberi persediaan daripada kecil lagi. Bagaimana? Bukan dengan memberi mereka pelajaran daripada kecil ye. Ini kerana ramai yang beranggapan untuk dapatkan anak yang pintar harus memulakan pembelajaran dari kecil. Ini adalah SALAH SAMA SEKALI! Tahukah kita untuk melahirkan generasi yang pintar, kita haruslah mengambil berat tentang perkembangan sistem saraf otak anak kita. Bagaimana caranya nak membantu perkembangan otak mereka? Nanti kita kupas bersama dalam entri kali ini.
DHA dan EPA merupakan nutrien yang diperlukan untuk memastikan perkembangan otak yang sihat. Kalau kita tengok susu formula yang berada di pasaran amat mementingkan kandungan EPA dan DHA. Tahukah kita 30% kornea mata mengandungi DHA. Menurut kajian DHA dapat membantu meningkatkan fungsi penglihatan pada anak2.  Penelitian ilmiah membuktikan bahawa konsentrasi DHA yang tinggi iaitu sebanyak 60% akan meningkatkan IQ anak. Untuk memastikan kita mendapat secukupnya DHA dan EPA ini sangatlah disarankan mengambil Omega Guard.
KENAPA OMEGA GUARD
Dihasilkan melalui proses penyulingan proprietri 3 molekul yang bertindak memekatkan asid lemak Omega 3 semulajadi dan menyingkirkan bahan-bahan merbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam kebanyakan jenis ikan. Diperkaya dengan asid lemak Omega 3, EPA dan DHA serta mengandungi 3 kali ketumpatan daripada minyak hati ikan yang berada di pasaran.
KHASIAT OMEGA GUARD KEPADA ANAK
~ meningkatkan perkembangan otak
~ meningkatkan sistem imun
~ membantu meningkatkan memori dan kemampuan berfikir intelektual
~ dapat meningkatkan kemampuan belajar dan fungsi otak
~ mengatasi masalah mengantuk dan hilang tumpuan
Omega Guard bertindak mengembalikan sifat fleksibel dan lembut membran sel terhadap neuron di dalam otak anak menyebabkan peningkatan komunikasi sel dan fungsi otak. Neuron adalah sel - sel yang menghantar mesej ke seluruh otak. Membran (dinding) di sekitar neuron terdiri daripada Omega. Membran perlu lembut untuk membolehkan molekul melalui neuron.
Mulakan pengambilan Omega seawal usia 1 tahun untuk memastikan perkembangan otak si kecil berkembang dengan baik dan sihat.
Baca lagi
Comments

SEMULAJADI, SELAMAT DAN BERKESAN

SHAKLEE BERSAMA ANDA

Lebih 60tahun Shaklee telah berada di pasaran. Satu jangka masa yang cukup lama. Tapi masih diterima dan makin berkembang. Apa yang Shaklee beri dalam memastikan kejayaannya dalam menarik minat pengguna di luar sana. SEMULAJADI, SELAMAT & BERKESAN. 3 VISI utama Shaklee dalam memastikan setiap produknya dapat memenuhi kehendak pelanggan.
Rasanya Shaklee adalah satu-satunya syarikat nutrisi supplement yang masih bertahan hingga kini. Shaklee menghasilkan produk yang SEMULAJADI, SELAMAT & BERKESAN. Misi Shaklee adalah memastikan kehidupan yang lebih sihat dan kehidupan yang lebih baik untuk semua. Oleh sebab itu, setiap produk Shaklee direka untuk meningkatkan kesihatan dan menjadi produk yang mesra alam.
SEMULAJADI
Shaklee merupakan peneraju dan contoh dalam memulihara alam sekitar. Shaklee merupakan syarikat PERTAMA di DUNIA yang diiktiraf sebagai CLIMATE NEUTRAL™ dimana kami telah meneutralkan pengeluuaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar. Shaklee merupakan penerima anugerah alam sekitarvyang berprestij. Antara anugerah yang diterima.
~ Anugerah Stevie bagi Program Tanggungjawab Korporat Terhadap Alam Sekitar Terbaik
~ Anugerah Reka Bentuk Organisasi Hijau Global Amerika
~ Anugerah Kecemerlangan Alam Sekitar Kebangsaan daripada Persatuan Alam Sekitar Profesional                Kebangsaan

SELAMAT
Sentiasa menjamin keselamatan tanpa syarat. Shaklee memulakan dengan sumber semulajadi, ahli2 saintis Shaklee telah membuat kajian dipelusuk dunia bagi mencari sumber ramuan asli semulajadi. Shaklee menjalankan lebih 350 KAJIAN keatas setiap ramuan baru, terutamanya bahan logam, racun serangga dan bermacam2 bahan pencemaran yang lain. Selaun itu Shaklee meneruskan kajian ke atas lebih 80,000 ujian berkualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan dan perlindungan setiap satu produk.
Semua produk Shaklee tidak mempunyai paraberis, tuklosan, phyhalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), 1.4 dioksana atau propilena glikol. Tidak terdapat bahan2 yang diharamkan, tiada pewarna, tiada sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis tiruan atau perisa. Shaklee juga tidak menjalankan ujian terhadap haiwan. Pembungkusan produk adalah selamat dan bebas daripada sebarang toksin dan cecair toksik. Ini yang membuatkan Shaklee benar2 yakin dan pasti bahawa setiap produk Shaklee adalah 100% selamat digunakan.

BERKESAN
Keberkesanan yang tidak dapat dibandingkan dengan mana-mana produk lain. Kajian dan keselamatan setiap produk Shaklee yang dihasilkan telah diuji keberkesanannya. Jadi tak mustahil nama2 besar dan terkenal turut yakin menggunakan Shaklee.
Dari dulu hingga kini Shaklee masih dan terus berkembang sebagai sebuah starikat supplement yang terkenal dengan khasiatnya dalam menjadi penawar dan membantu mengatasi penyakit.
Baca lagi
Comments

ANAK PINTAR DENGAN OMEGA GUARD

Siapa yang tak mahu anak yang pintar? Anak yang menjadi kebanggaan setiap keluarga. Tapi tak semua anak-anak yang lahir ke dunia ini mempunyai tahap IQ yang pintar. Apa peranan kita sebagai ibu bapa dalam memastikan anak kita tergolong dalam golongan anak pintar. Untuk itu, kita sebagai ibu bapa haruslah memberi persediaan daripada kecil lagi. Bagaimana? Bukan dengan memberi mereka pelajaran daripada kecil ye. Ini kerana ramai yang beranggapan untuk dapatkan anak yang pintar harus memulakan pembelajaran dari kecil. Ini adalah SALAH SAMA SEKALI! Tahukah kita untuk melahirkan generasi yang pintar, kita haruslah mengambil berat tentang perkembangan sistem saraf otak anak kita. Bagaimana caranya nak membantu perkembangan otak mereka? Nanti kita kupas bersama dalam entri kali ini.
DHA dan EPA merupakan nutrien yang diperlukan untuk memastikan perkembangan otak yang sihat. Kalau kita tengok susu formula yang berada di pasaran amat mementingkan kandungan EPA dan DHA. Tahukah kita 30% kornea mata mengandungi DHA. Menurut kajian DHA dapat membantu meningkatkan fungsi penglihatan pada anak2.  Penelitian ilmiah membuktikan bahawa konsentrasi DHA yang tinggi iaitu sebanyak 60% akan meningkatkan IQ anak. Untuk memastikan kita mendapat secukupnya DHA dan EPA ini sangatlah disarankan mengambil Omega Guard.
KENAPA OMEGA GUARD
Dihasilkan melalui proses penyulingan proprietri 3 molekul yang bertindak memekatkan asid lemak Omega 3 semulajadi dan menyingkirkan bahan-bahan merbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam kebanyakan jenis ikan. Diperkaya dengan asid lemak Omega 3, EPA dan DHA serta mengandungi 3 kali ketumpatan daripada minyak hati ikan yang berada di pasaran.
KHASIAT OMEGA GUARD KEPADA ANAK
~ meningkatkan perkembangan otak
~ meningkatkan sistem imun
~ membantu meningkatkan memori dan kemampuan berfikir intelektual
~ dapat meningkatkan kemampuan belajar dan fungsi otak
~ mengatasi masalah mengantuk dan hilang tumpuan
Omega Guard bertindak mengembalikan sifat fleksibel dan lembut membran sel terhadap neuron di dalam otak anak menyebabkan peningkatan komunikasi sel dan fungsi otak. Neuron adalah sel - sel yang menghantar mesej ke seluruh otak. Membran (dinding) di sekitar neuron terdiri daripada Omega. Membran perlu lembut untuk membolehkan molekul melalui neuron.
Mulakan pengambilan Omega seawal usia 1 tahun untuk memastikan perkembangan otak si kecil berkembang dengan baik dan sihat.
Baca lagi
Comments

OMEGA GUARD UNTUK IBU HAMIL

Omega 3 penting untuk perkembangan sistem saraf otak dan penglihatan anak.Kajian menunjukkan bahawa ibu mengandung didapati mengalami kesusutan Omega 3 dalam badan. Ini disebabkan oleh pengambilan zat oleh janin untuk perkembangan otak bayi. Jadi disarankan ibu mengandung untuk mengambil Omega 3 untuk menambah kandungan yang mencukupi untuk tubuh si ibu. Omega 3 juga penting bagi ibu kerana ia mempengaruhi kesihatan dan kualiti susu yang penting untuk perkembangan bayi yang menyusu. Kajian juga menunjukkan bahawa penggunaan Omega 3 yang lebih tinggi boleh mengurangkan risiko alergi di kalangan bayi. Jadi dah nampak kesan susu ibu mempengaruhi kesihatan anak.
Pengambilan Omega Guard diawal kehamilan juga dapat mencegah kelahiran pra-matang, mengurangkan risiko pre-eklampsia dan boleh menguatkan berat kelahiran bayi. Selain itu, Omega 3 dapat mengatasi masalah tekanan dan kemurungan di kalangan ibu mengandung. Jika kekurangan pengambilan Omega  pada ibu mengandung ia akan menghadapi gangguan emosi selepas kelahiran dan mungkin menjadi lebih buruk lagi (meroyan).
Omega juga membantu meningkatkan sistem imun ibu. Dengan menghalang si ibu daripada dijangkiti penyakit berjangkit yqng boleh memberi kesan kepada kandungan. Pengambilan Omega Guard disyorkan ketika usia kandungan berada di terimester kedua. Ini kerana pada usia kandungan ketika ini sedang berkembang dan kandungan sedia menerima segala khasiat dan sumber daripada ibunya. Dengan pengambilan Omega Guard ia dapat menghalang kandungan daripada terkena alahan atau penyakit kulit seperti ezcema atau psoriasis.
Ibu hamil juga tidak lari daripada mengalami tekanan darah tinggi ketika hamil. Tetapi bila mengamalkan Omega Guard ia dapat merendahkan tekanan darah disamping menurunkan kadar kolestral. Jom tengok lagi antara kebaikan Omega Guard yang lain pada ubu hamil:
* mengurangkan tekanan emosi ketika hamil disebabkan emosi tak menentu
* mengurangkan kemurungan dan kebimbingan si ibu
* menyihatkan paru2
* mengurangkan kekakuan dan kelembutan sendi
* mengurangkan sakit kepala
Untuk pastikan ibu dan anak sentiasa berada dalam keadaan yang sihat. Pengambilan Omega Guard ketika terismester kedua sangat digalakan. Dan untuk memastikan bayi kita berterusan mendapat khasiat Omega pengambilan berterusan selepas usia 1 tahun boleh diberikan. Tahu tak untuk lahirkan dan mendapat anak yang pintar, kena la amalkan Omega Guard!
Baca lagi
Comments

ALFALFA BIKIN ABANG SAYANG

huhuhu.. entri kali ni khas untuk mereka yang bergelar isteri. Kata orang tua, nak ikat hati suami kena jaga perut mereka. Tapi nanti bila dah buncit, berat makin naik kita jugak yang disalahkan. " ni awak la masak bagi saya makan sampai gemuk". Agak2 hati ada rasa kena cubit tak? Selain daripada tu, hubungan intim juga adalah kunci utama untuk mengecapi kebahagian.
Mengikut kajian antara punca penceraian adalah ketidakpuasan dalam hubungan intim. Tapi yang selalu dipersalahkan siapa? Dah tentunya si isteri. Jadi entri kali ni nak kongsi sesuatu yang boleh bagi suami puji selalu. Tak perlu urutan, x perlu akar kayu. Hanya dengan pengambilan secara konsisten. Tak sampai seminggu suami dah puji! Mesti tak sabar ye kakak2 semua nak tahu. Apa bendanya? Selamat ke? Mahal ke? Dari sumber apa? OMG..OMG.. Jom nak kongsi tentang the only one ni..
Alfalfa Shaklee
Haaa.. Sebut je Alfalfa ramai yang dah tersenyum. Alfalfa ni mempunyai 1001 khasiat untuk kesihatan kita. Baik untuk wanita mahupun lelaki. Tapi kelebihannya dalam menangani masalah yang berkaitan dengan kewanitaan memang tak disangkal lagi. Bagi yang belum tahu tentang Alfalfa memang tersangat rugi..
KHASIAT ALFALFA KEPADA WANITA
~ merawat masalah keputihan
~ bertindak sebagai kacip fatimah
~ memulihkan urat selepas bersalin
~ memberi kelegaan semasa haid
~ membesar dan menegangkan payudara
~ memberi tenaga
~ melegakan masalah sakit belakang dan urat ketika haid
Banyak kan khasiat yang terdapat dalam Alfalfa ni untuk wanita. Sebab tu ramai yang jatuh hati. Ada jugA yang mengamalkan Alfalfa untuk tujuan lain tetapi mula menyedari kesan lain untuk kesihatan. Contohnya Alfalfa juga bertindak sebagai agen pencernaan terbaik. Namun dalam masa yang sama Alfalfa membantu melegakan masalah keputihan. Bestkan? Alfalfa juga SELAMAT dan SEMULAJADI. Jadi tak hairanlah jika Alfalfa ni sesuai untuk semua.
Jom dapatkan Alfalfa sekarang untuk merasai sendiri perubahan dan membuatkan cik suami makin sayang pada kita.
Baca lagi
Comments

DETOX CARA HERBLAX

Bismillah..

Apa yang awak semua faham dengan maksud DETOX? Bagi watiey secara jujurnya hanya tahu Detox ni buang, cuci. Tapi betul ke? Tak semua orang tahu, kadang kala disebabkan ia hanya jadi sebutan dan terikut2 orang bercakap. Hehehe.Jadi pada yang tak tahu dan kurang nak faham apa itu DETOX, jom kita fahami apa itu DETOX.

APA ITU DETOX
Proses pembersihan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat pada dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Detox penting kerana untuk menyerap nutrien yang optimum, dinding usus kita perlu bersih. 
Itu rupanya detox. Ana baru tau! Jadi nampaknya memang penting amat detox ni dalam kehidupan kita. Apa akan terjadi jika kita kekurangan nutrien? Dibawah ni adalah contoh antara kesan kekurangan nutrien.


Untuk menjauhkan perkara tersebut terjadi pada kita. Apa kata kita mulakan dengan pengambilan supplement yang dapat membantu proses detox dengan cara yang lebih selamat dan lembut. Jika salah langkah dari nak detox boleh bawa pada penyakit lain pulak. Jadi kena cari produk yang selamat, semulajadi, lembut pada usus dan perut serta berkesan. Mana nak dapat? Ada ke? Dah tentu2 ada! Apa lagi kalau bukan HERBLAX SHAKLEE. Ramai yang berpuas hati dan Watiey sendiri dah cuba dan cik suami pun dah terikut mencuba dek kerana kesan positifnya. Jom tengok apa yang hebat sangat Herblax ni...

HERBLAX SHAKLEE

Herblax adalah kombinasi herba-herba yang digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara LAWAS. Herblax yang lembut dapat membantu menangani kesulitan membuang air besar. Herblax boleh juga tergolong dalam kategori julab. Tapi ia lain dari julab yang biasa kita tahu kerana sifatnya yang lembut pada usus kita.Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang. Antara herba yang terdapat dalam Herblax:



CULVER'S ROOT
❤ membantu masalah lebihan air dalam badan
BUCKTHORN BARK
❤ melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberi lembapan pada usus
BLUE MALVA FLOWER
❤ membantu detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit
ANISE SEED
❤ meransang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan
FENNEL SEED
❤ mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol 
❤ membantu proses pencernaan
❤ berkesan untuk masalah sembelit, kembung perut dan usus
ALFALFA LEAVES
❤ membersihkan usus, darah dan hati
RHUBARD ROOT
❤ herba yang banyak digunakan dalam perubatan cina untuk tujuan antibiotik
SENNA LEAVES
❤ meransang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut
❤ mempercepatkan proses detoksifikasi 
❤ mengurangkan penyerapan lemak
LICORIE ROOT
❤ membantu proses detoksifikasi

KEBAIKAN HERBLAX

❤ memudahkan fungsi usus
❤ memudahkan pergerakan usus
❤ dapat mengurangkan bau badan
❤ mengempiskan perut
❤ membersihkan usus
❤ bertindak membuang toksin dalam badan

Herblax juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis. Apa tu peristalsis?
Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk mendap makanan sepanjang salur pencernaan. Ia mempengaruhi proses perkumuhan kita berjalan lancar.

SIAPA YANG PERLUKAN HERBLAX

❤mereka yang mempunyai masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar
❤ mereka yang mengalami masalah sembelit
❤ mereka yang mempunyai masalah jerawat yang teruk
❤ mereka yang mempunyai masalah bau badan
❤ pesakit gout
❤ mereka yang mempunyai masalah berat badan

Pada mereka yang mempunyai masalah sukar atau jarang2 membuang. AmaT DIGALAKKAN. Berikan penjagaan yang baik kepada usus untuk pastikan kesihatan kita terjamin. Ramai yang tak tahu rasanya. Jadi dah bagitau ni apa kata raawat sebelum terlambat. Tunggukan entri2 lain tentang Herblax yang akan buat awak semua terfikir. BETUL KE?

HUBUNGI WATIEY SEPERTI YANG TERTERA UNTUK
♥ INFO LANJUT TENTANG PRODUK
♥ PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE
♥ BERMINAT UNTUK SERTAI KAMI SEBAGAI SID SHAKLEE




\
Baca lagi
Comments

APA ITU NUTRIFERON SHAKLEE

SALASILAH PENEMUAN NUTRIFERON

Pada tahun 1954, saintis dari Universiti Tokyo, Dr Yashuhiko Kojimo telah membuat kajian bagaimana tubuh badan kita melindungi diri daripadajangkitan virus. Hasil daripada kajian tersebut, terhasillah penemuan Nutriferon. Nutriferon bertindak sebagai pencetus dan pemberi respon kepada sistem imunisasi badan untuk menentang serangan virus. Di dalam bidang perubatan, suntikan Nutriferon banyak digunakan untuk merawat penyakit Hepatitis, kanser, hydrophobia (penyakit anjing gila), herpes, HIV dan banyak lagi. Nutriferon adalah formula eksklusif yang dipatenkan oleh Shaklee dan tidak dijual dimana2 farmasi mahupun kedai2 lain. 

NUTRIFERON SHAKLEE

Nutriferon diekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflower, honeysuckle Jepun dan biji plantago asiatica. 4 kompenan penting yang terdapat dalam Nutriferon Shaklee ini mempunyai kepentingannya yang tersendiri. Jom lihat antara keistimewaan setiap daripadanya:
BIJI LABU
♥ dapat merangsang pengeluaran interferon semulajadi tubuh
♥ menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser
BUNGA SAFFLOWER
♥ menghasilkan dan menguatkan keupayaan makrofaj 
♥ memusnahkan virus dan kuman
HONEYSUCKLE JEPUN
♥ menentang pencerobohan virus dan kuman
BIJI PLANTAGO ASIATICA
♥ mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun

 

Kombinasi 4 tumbuhan ini mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Tahu tak apa itu INTERFERON
INTERFERON adalah sejenis hormon yang berfungsi sebagai perisai dan penting dalam pertahanan terhadap virus infection. Apabila badan kita diserang bakteria atau protozoa, interferon memainkan peranan penting dalam mmelindungi sistem badan kita. 

FUNGSI NUTRIFERON

♥ mengukuhkan sistem imun dalam 3 hari
♥ melawan kanser dan tumor
♥ melindungi daripada influenza
♥ mengurangkan stress dan kelesuan
♥ mengurangkan infeksi Hepatitis B & C
♥ melambatkan penuaan

SIAPA PERLUKAN NUTRIFERON

♥ mereka yang inginkan sistem imun yang kukuh
♥ mereka yang mempunyai masalah sistem imun
♥ mereka yang kerap dijangkiti demam, selsema 
♥ mereka yang diserang demam,selsema melebihi seminggu
♥ mereka yang sering melancong ke luar negara
♥ mereka yang terdedah kepada bahaya penyakit
♥ mereka yang kurang tidur
♥ mereka yang merokok
♥ ibu yang menyusukan anak yang kurang sihat
Nutriferon TIDAK BOLEH dan TIDAK DIGALAKKAN DIAMBIL:
♥ ibu hamil (dikhuatiri akan menyebabkan keguguran)
♥ penghidap AUTOIMMUNE seperti Sclerosis dan SLE
♥ pesakit buah pinggang
♥ mental problem (seizures)

Untuk dapatkan kesihatan dan sistem imun yang kuat. Apakata cuba amalkan pengambilan Nutriferon sekarang. 

HUBUNGI WATIEY SEPERTI YANG TERTERA UNTUK
♥ INFO LANJUT TENTANG PRODUK
♥ PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE
♥ BERMINAT UNTUK SERTAI KAMI SEBAGAI SID SHAKLEE





Baca lagi
Comments

ASID FOLIK UNTUK IBU HAMIL

Asid Folik

Asid Folik adalah salah satu vitamin dalam kumpulan B. Asid folik wujud dalam secara semulajado sebagai folat dalam kekacang, sayuran hijau, beberapa buah dan juga yis dan ekstrak daging lembu. Dikenali sebagai vitamin B9 yang sangat diperlukan untuk membina sel - sel baru dalam badan. Ia penting dalam membina DNA yang baru dan membaiki DNA yang rosak dalam sel. 

KEPENTINGAN ASID FOLIK TERHADAP IBU HAMIL
♥ penting untuk membentuk saraf tunjang bayi yang lebih sempurna pada peringkat awal kehamilan 
♥ sangat diperlukan oleh bayi untuk membina banyak sel-sel baru
♥ mengurangkan kecacatan saraf tunjang (neutral tube defect) iaitu gangguan pada pembentukkan saraf            tunjang (spinal bifida)
♥ mengurangkan risiko keguguran, lahir mati dan kelahiran pra matang 
♥ mengurangkan risiko kekurangan darah (anemia)
♥ menambahkan kepekatan haemoglobin dalam darah
♥ mengurangkan risiko kecacatan bayi dalam kandungan seperti :
  * pembentukan kaki dan tangan yang tak sama
  * kecacatan pada sistem pembuangan air kencing
  * kecacatan pada jantung
  * sumbing lelangit

PENTINGNYA PENGAMBILAN ASID FOLIK
❤ dalam masa 12 minggu pertama kelahiran, otak dan sistem saraf bayi terbentuk dan berkembang dengan        pesat
❤ menolong melindungi bayi dan kandungan daripada kecacatan dalam sistem sarafnya (kecacatan tiub             neural) seperti Spina Bifida

APA ITU SPINA BIFIDA
Berlaku apabila pelindung yang melitupi saraf tunjang bagi tidak tertutup dengan sempurna. Ini boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal.

KANDUNGAN YANG DIPERLUKAN OLEH IBU HAMIL
Untuk mengurangkan risiko terjadinya kecacatan tiub neural pada bayi, pakar mencadangkan pengambilan sebanyak 400mcg hingga 600mcg.

Shaklee juga ada mengeluarkan Asid Foliknya tersendiri..
Lebih dikenali sebagai B Complex Shaklee. B Complex menawarkan vitamin yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik. Diperkaya dengan B1, B2, B3, B6, Biotin dan Asid Pantotenik yang membantu menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga. Kandungan Asid Folic yang terdapat dalam B Complex mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan dan semasa tempoh kehamilan bagi dos harian  sebanyak 400mcg.
Dengan pengambilan Vitalea dan B Complex ia dapat memberikan 400mcg Asid Folik yang diperlukan oleh ibu hamil.


Jadi memang SESUAI sangat untuk ibu hamil yang mementingkan kesihatan bayi dan diri..Berminat untuk dapatkan?
HUBUNGI WATIEY SEPERTI YANG TERTERA UNTUK
♥ INFO LANJUT TENTANG PRODUK
♥ PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE
♥ BERMINAT UNTUK SERTAI KAMI SEBAGAI SID SHAKLEE






Baca lagi
Comments

RAWAT MIGRAIN DENGAN SHAKLEE

MIGRAIN MENYERANG

Migrain merupakan salah satu sebab kepada sakit kepala yang berulang-ulang. Kira - kira 1 daripada 4 wanita dan 1 daripada 12 lelaki mengidap migrain pada satu-satu masa. Migrain bermula dari zaman kanak-kanak atau remaja. Kesan makin ketara apabila menginjak dewasa. Punca sebenar migrain masih belum diketahui. Namun daripada hasil penelitian, migrain boleh dikatakan sebagai penyakit keturunan. Ini kerana risiko seseorang itu diserang mmigrain menjadi lebih tinggi jika terdapat saudara terdekat yang menghidap migrain.

Watiey sendiri merupakan seorang peghidap migrain yang tegar. Dari usia 12 tahun lagi dah merasai perit kesakitan akibat migrain. Kadang kala sampai tertonggeng-tonggeng menahan sakit. Tahu tak tanda - tanda serangan migrain? Kalau tak pasti sama ada migrain atau pening kepala biasa. Apa kata selidik tanda2 serangan migrain kat bawah ni..

TANDA-TANDA SERANGAN MIGRAIN
❤ rasa pedih pada sebelah kepala dan merebak pada bahagian hidung dan sekitar mata
 ❤kesakitan teramat sangat dan berdenyut
❤ pandangan jadi silau, kabur dan kadang kala menjadi gelap
❤ tekak berasa loya, muntah dan kadang kala enjadi sejuk
❤ pesakit akan merasa sensitif pada sebarang bunyi dan suara

Agaknya ada tak tanda-tanda diatas ini melanda? Penyelesaian untuk migrain? 
Kebiasaannya pesakit migrain akan diberi ubat tahan sakit bagi mengawal kesakitan mereka. Bagi yang menghidap migrain pada tahan yang teruk, dos akan ditambah bagi menangani rasa sakit mereka. Pengambilan ubat tahan sakit boleh mendatangkan risiko jangka panjang kepada kesihatan. Oleh itu, pengambilan supplement natural adalah langkah terbaik bagi memastikan masalah ini dirawat. Supplement pilihan Watiey? Dah tentu2 supplement Shaklee. Diawal pengambilan dah terasa kesannya. Alhamdulillah migrain pun dah jarang-jarang menyerang jika dibanding dengan dulu. Jom rawat Migrain dengan Shaklee!

Dengan pengambilan 2 jenis supplement ini, ia dapat membantu mengatasi masalah migrain. 

OSTEMATRIX
mengandungi magnesium yang mencegah kekejangan pembuluh darah yang merupakan salah satu punca        migrain. Magnesium juga mengurangkan frekuensi sakit kepala

B COMPLEX 
❤ kaya dengan vitamin B2 (riboflavin) dan B6 (pyridoxine) yang dapat mengurangkan sakit akibat migrain.        Ia juga bertindak mencegah depresi dan strok

Jadi pada yang sedang atau sering menderita akibat migrain.. Apa kata dapatkan sekarang untuk kesihatan yang lebih baik di masa akan datang.

HUBUNGI WATIEY SEPERTI YANG TERTERA UNTUK
♥ INFO LANJUT TENTANG PRODUK
♥ PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE
♥ BERMINAT UNTUK SERTAI KAMI SEBAGAI SID SHAKLEE


@
lebih suka beli sendiri menggunakan KAD DEBIT / KAD KREDIT.. 
BOLEH KLIK GAMBAR





Baca lagi
Comments

TESTIMONI PENGGUNAAN BASIC H

Entri kali ni nak kongsi testimoni penggunaan Basic H. Basic H dikeluarkan oleh Shaklee pada tahun 1960. Basic H merupakan biodegrable dan tidak bertoksik yang pertama dikeluarkan oleh Shaklee. Selama berabad lamanya Basic H dah digunakan di seluruh dunia. Hebatkan?! Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate segah namanya mempunyai kuasa 2 kali ganda lebih pekat berbanding pencuci serbaguuna yang lain. Kepekatannya mampu memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan dalam menangani seribu macam jenis kotoran di rumah. Selain itu, Basic H selamat digunakan pada anggota badan kita.

Sebagai contoh, Basic H boleh dilumurkan pada seluruh badan dan dijadikan mandian untuk meredakan panas akibat demam.
Tak semua pencuci serbaguna yang lain mampu lakukan seperti Basic H. Ini kerana kebanyakan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau pernafasan. Namun penggunaan Basic H jauh lebih selamat dan berkesan. Disini watiey ada sediakan beberapa testimoni kegunaan Basic H dalam aktiviti dak penggunaan harian. Tak perlu nak cakap banyak.. Jom kita tengok testimoni yang boleh membuka mata untuk beralih kepada Basic H.

TESTIMONI PENGGUNAAN BASIC H

❤ handal dalam menanggalkan karat pada besi


❤ dapat menanggalkan kesan minyak dan yis


❤ mengembalikan kesegaran pada sayuran layu


Ini hanya 3 daripadanya, masih terdapat 997 cara penggunaan yang lain untuk rumah kita. Selain daripada itu, Basic H juga dapat membunuh kutu di kepala. Banyak lagi testimoni kegunaan Basic H yang nak dikongsi. Tapi tunggu di lain entri pulak la.. Pada yang nak mendapatkan Basic H.. Boleh baca sampai abis.. 

HUBUNGI WATIEY SEPERTI YANG TERTERA UNTUK
♥ INFO LANJUT TENTANG PRODUK
♥ PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE
♥ BERMINAT UNTUK SERTAI KAMI SEBAGAI SID SHAKLEE






Baca lagi
Comments

BASIC H SHAKLEE

Bismillah..
Dalam sesebuah rumah, terdapat bermacam - macam jenis pencuci, penyegar dan pembasmi serangga untuk kegunaan harian di rumah. Tapi pernah tak kita terfikir, untuk dapatkan semua jenis kegunaan ini dalam 1 botol? Macam tak logik kan? Tapi sebenarnya ia wujud!
Jom kita berkenalan dengan pencuci serbaguna yang bukan sahaja boleh digunakan untuk membersih malahan lebih daripada itu. Basic H yang 2 kali ganda lebih memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan yang boleh digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran yang boleh digunakan pada bila-bila masa. Dan menariknya Basic H ni bukan hanya hebat dalam menanggalkan kotoran malahan selamat digunakan untuk kegunaan lain seperti mencuci botol susu, dapat menurunkan panas badan akibat demam dan membunuh kutu di kepala. Hebatkan Jom intai2 rupa paras Basic H Shaklee ni..


KEISTIMEWAAN BASIC H
❤ jimat dan berkesan
❤ kepekatan berganda dimana 1 botol bersamaan 16oz boleh dicairkan dengan 48 gelen air 
❤ 2 kali ganda lebih memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan
❤ berkuasa dalam menghilangkan kotoran, gris, kotoran dari permukaan mana-mana boleh dibasuh       di dalam dan luar rumah
❤ tanpa bilasan, tiada sisa, formula bebas coretan dan tanpa toksik
❤ selamat untuk kegunaan luaran badan kerana ia tanpa gas beracun, tanpa klorin, pH seimbang dan     lembut pada tangan juga
❤ tanpa fostat 
❤ Biorosot
❤ selamat untuk sistem septik dan pembentungan

KEBAIKAN BASIC H
membunuh serangga, lipas, nyamuk dan sebagainya
❤ menghilangkan kesan karat dan daki pada barangan kemas, jam, besi dan lain2
    dapat melegakan sakit gigi
❤ sapu / lumur ke seluruh badan dan kepala untuk atasi demam panas
❤ elakkan kulit melecur / mengelembung akibat minyak panas / air panas
❤ kumur dengan campuran air untuk masalah mulut berbau / ulser
    menghapuskan kutu di atas kepala

Terdapat banyak lagi kegunaan Basic H. Setiap rumah harus mempunyai 1 botol Basic H untuk kegunaan harian ataupun kecemasan. Basic H juga dapat membantu masalah kulit kering dan mengelupas. Jadi tak hairanlah ramai yang dah jatuh hati dengan Basic H. Jom dapatkan sekarang untuk kegunaan harian yang lebih selamat dan berkesan. 

HUBUNGI WATIEY SEPERTI YANG TERTERA UNTUK
♥ INFO LANJUT TENTANG PRODUK
♥ PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE
♥ BERMINAT UNTUK SERTAI KAMI SEBAGAI SID SHAKLEE










Baca lagi
Comments

VIVIX PILIHAN UNTUK KENCING MANIS

KENCING MANIS
Satu keadaan dimana terdapat kandungan gula yang tinggi di dalam peredaran darah. Terjadinya keadaan ini adalah disebabkan oleh kekurangan tubuh badan mengeluarkan suatu hormon yang dipanggil insulin. Insulin ini diperlukan untuk menukarkan gula kepada tenaga di dalam badan kita. Hormon yang dipanggil insulin ini pula dikeluarkan oleh suatu organ yang dipanggil pankreas yang terletak di bawah perut kita. Di dalam tubuh badan seseorang yang sihat, insulin akan membantu glukos yang terdapat dalam darah untuk memasuki sel -sel badan untuk ditukarkan kepada tenaga. Tetapi bagi penghidap kencing manis, organ pankreas tadi tidak dapat menghasilkan insulin dalam kadar yang secukupnya ataupun insulin yang dikeluarkan tadi tidak dapat bertindak seperti biasa. Akibatnya, glukos yang diperlukan tadi tidak dapat memasuki sel-sel badan untuk ditukarkan menjadi tenaga. Ini akan menyebabkan kadar kandungan gula dalam darah akan menjadi tinggi. Gula yang berlebihan ini pula akan disingkirkan oleh badan melalui air kencing. Tanpa insulin, sel-sel badan tidak akan dapat menerima kandungan glukos yang bertindak sebagai tenaga yang diperlukan oleh badan walaupun kadarnya sangat tinggi dalam darah. Ini akan menyebabkan badan kekurangan tenaga. Inilah yang digelar kencing manis atau diabetes.
Di dalam Shaklee, produk yang disyorkan untuk membantu mengatasi masalah ini. VIVIX. Vivix pilihan untuk kencing manis. Kenapa Watiey syorkan Vivix? Jom baca kenapa Vivix sesuai untuk penghidap kencing manis.

Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada penghidap diabetes. Vivix juga berfungsi sebagai antioksidan yang melindungi sel - sel badan daripada kerosakan akibat serangan dari radikal bebas. Vivix merupakan satu-satunya suplemen di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. 

ANTARA KHASIAT VIVIX 
❁ memperlahankan dan mengurangkan sindrom Resistansi Insulin (Metabolic Syndrome)
❁ mengawal kepekatan gula dalam darah
❁ mengelakan kerosakan mata
❁ menggalakan penyembuhan luka dengan segera (akibat kencing manis)

Dengan mengamalkan pengambilan Vivix sekali sehari sebanyak 1 sudu makan. Ia dapat membantu menghindarkan kita dari terdedah kepada komplikasi yang berkaitan dengan kencing manis. Ia bertindak baik keatas keseluruhan tubuh kita. Selain untuk kecantikan dan kesihatan. Banyak lagi khasiat yang boleh kita dapat. Jadi tunggu apa lagi.. Jom dapatkan sekarang!

HUBUNGI WATIEY SEPERTI YANG TERTERA UNTUK
♥ INFO LANJUT TENTANG PRODUK
♥ PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE
♥ BERMINAT UNTUK SERTAI KAMI SEBAGAI SID SHAKLEE


Baca lagi
Comments

HERBLAX AGEN DETOX TERBAIK


Bismillah..
Kenapa kita perlu Detox badan kita? Apakah kepentingan Detox? Seperti kenderaan, kalau selalu digunakan tapi tidak diservis akhirnya apa akan jadi kepada kenderaan kita itu? Begitu jugalah dengan tubuh badan kita. Dengan Detox badan kita, kesihatan kita pun akan terjamin. Sebelum itu, tahukah kita apa itu DETOX?
Detox merupakan proses pembersihan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat pada dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Detox penting kerana untuk menyerap nutrien yang optimum, dinding usus kita perlu bersih. 
Entri kali ini watiey nak syorkan HERBLAX untuk bantuan mendetox segala toksin yang ada dalam badan kita. Jom kita baca serba sedikit tentang Herblax. 

HERBLAX
Herblax adalah kombinasi herba - herba yang digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas. Herbalax yang bersifat lembut dapat membantu menangani kesulitan membuang air besar. Herblax tergolong dalam kategori  julab, tapi ia bertindak lembut pada usus kita. Boleh dianggap saudara jauh pada julap. Heheehe..
Herblax juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis. Apa itu peristalsis? Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Ia juga mempengaruhi proses perkumuhan kita berjalan lancar. 

FUNGSI HERBLAX
♥ memudahkan fungsi usus
♥ memudahkan pergerakan usus
♥ mengurangkan bau badan
♥ mengempiskan perut
♥ membersihkan usus

SIAPA YANG MEMERLUKAN HERBLAX
♥ mereka yang mempunyai masalah pembuangan
♥ perkumuhan kurang lancar
♥ masalah sembelit
♥ mereka yang mempunyai masalah berat badan
♥ pesakit gout
♥ mereka yang mempunyai masalah jerawat
♥ mereka yang mempunyai masalah badan berbau

Dengan pengammbilan Herblax secara berselang dapat menjamin kesihatan usus kita. Watiey pun dah amalkan Herblax dan hasilnya sangat memberangsangkan. Pembuangan pun dah lancar. Kalau dulu seminggu 2 kali je melabur.. Jom tengok testimoni mereka yang telah mengamalkan Herblax. 



HUBUNGI WATIEY SEPERTI YANG TERTERA UNTUK
♥ INFO LANJUT TENTANG PRODUK
♥ PEMBELIAN PRODUK SHAKLEE
♥ BERMINAT UNTUK SERTAI KAMI SEBAGAI SID SHAKLEE







Baca lagi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CITER2 BLOGGER


Contact Form

Name

Email *

Message *

Back to Top