Comments

Vitamin Cantik Budget Promosi Bulan November

Assalam..

Promosi Vitamin Cantik Budget

Wah gembira rasa bila tahu bulan November ni Shaklee promosi Vitamin Cantik Budget yang "wanted" sangat tu. Apa lagi kalau bukan Vitamin C! Pakat ramai yang tanya betul ke vitamin c ni promosi bulan ni? Dah sah cik gayah, memang promosi bulan ni!
Ramai yang ambil vitamin C ni suka sebab dalam satu botol dapat banyak khasiat terutamanya untuk kecantikan kulit. Sebab dia bertindak mencantikkan dari dalam. Bukan 1 mahu pun 2 khasiat tapi banyak sangat yang boleh kita dapat dengan mengamalkan vitamin c ni. Antaranya:
  • Dapat putihkan wajah
  • Dapat atasi masalah jerawat
  • Dapat memudarkan kesan parut jerawat
  • Dapat melembutkan kulit 
  • Dapat beri antioksida yang baik pada kulit
  • Atasi masalah kulit alahan seperti resdung
  • Beri tona kulit sekata
Ha, semua tu dalam satu botol! Jadi tak hairan la kenapa orang gelar Vitamin Cantik Budget.

Tahan Lama

Sebotol vitamin C ni boleh tahan selama3 ke 6 bulan bergantung kepada pengambilan. Ada yang amalkan 2 biji sehari dan tak kurang yang ambil 4 biji sehari untuk kesan lebih cepat. Dengan harga yang tak sampai ratusan ringgit rasanya semua mampu nak memilikinya!

Kolagen Semulajadi

Vitamin c ni salah satu fungsi dia meningkatan dan menghasilkan kolagen semulajadi kulit. Sebab tu sesiapa yang konsisten amalkan akan rasa perubahan ketara pada kulit macam ambil kolagen.Tapi dia lagi bagus sebab bertindak secara pelahan dan kekalkan kecantikan kulit.
Setiap hari kita perlukan 500mg vitamin c untum keperluan seharian kita. Tujuannya untuk membantu mengatasi masalah kulit yang disebabkan pencemaran alam sekitar, cahaya matahari dan pengambilan makanan. Dengan pengambilan vitamin c ni kita dapat mengimbangi keperluan kulit dan kesihatan tubuh kita. Ini kerana badan tidak menghasilkan vitamin c! Tapi dalam masa sama tubuh kita sangat perlukan vitamin c. 

Rebut Peluang Miliki Vitamin Cantik Budget

Sempena promosi bulan November ni apakata rebut peluang untuk miliki sebotol vitamin cantik budget ni. Rasai sendiri kesan perubahan vitamin c ni pada kulit dan juga kesihatan. Lagipun dengan pembelian 2 botol vitamin C potongan sebanyak 5 peratus akan diberikan! Jadi jangan lepaskan peluang ni! Dapatkan segera denga menghubungi saya seperti dibawah.


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

Rahsia Kurus Dalam 10 Hari


Feedback customer

3kg Hilang Dalam 10 Hari

Rahsia kurus dalam 10 hari. 3kg HILANG dalam 10 hari?! Bukan cakap kosong tapi betul - betul berlaku! Alhamdulillah baru - baru ni dapat berita gembira dari salah seorang pelanggan yang mencuba SET BUDGET SLIM.
Walaupun pada mula ragu-ragu untuk mencuba tapi berkat kesungguh beliau akhirnya berjaya turunkan berat badan. Dah cuba banyak produk untuk kuruskan badan tapi tetap tak turun juga. Jadi saya cadangkan set ni untuk bantu dia turunkan berat badan. Masalah utama mungkin disebabkan masalah gemuk air. Jadi walaupun dah cuba banyak produk tetap tak berkesan. 

Pengambilan Supplemen dan Pemantauan



Saya perkenalkan set budget ni kerana dia nakkan set dalam budget. Mungkin trauma sebab dah cuba banyak produk dari yang murah hingga ke harga ribuan ringgit. Jadi set budget pilihan ramai ni yang jadi pilihan tuk permulaan pada pelanggan ni.
Saya syorkan pengambilan sebelum makan dan sebelum tido untuk bantu pembakaran dan pembuangan lemak. Sebelum makan dia akan bertindak membantu proses penyingkiran lemak yang akan kita ambil. Untuk belah malam pula dia akan bantu lancarkan proses pembuangan lemak tanpa gangguan disebabkan kita tidak mengambil apa-apa makanan. Ini akan melancarkan lagi proses pembuangan lemak. 
Selain pengambilan ketika nak bersenam untuk bantu proses pembakaran jadi lebih cepat. Alhamdulillah 3 hari pertama dia dah rasa kesannya. Pengambilan makanan juga saya pantau untuk pastikan dia tak makan secara berlebihan tanpa perlu "skip" makan. Kalau tak makan pun bahaya tau. Badan jadi tak bertenaga dan ini akan burukkan lagi keadaan. 

Berita Gembira


Berita gembira ni pelanggan share dekat weechat dia. Alhamdulillah berkat kesungguhan dia akhirnya dalam masa 10 hari dia dah dapat turun 3kg. Dia berhenti pengambilan sebab demam. Janji pemakanan masih dikawal. Jadi bagi awak yang nak turunkan berat badan cara sihat tanpa perlu bersusah payah menahan perit. Boleh cuba set budget ni. Saya akan bantu anda untuk kurus. 


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

Resepi Roti Poket


Roti poket mek tie

Resepi Mudah Roti Poket

Assalammualaikum.. 
Entri kali ni nak kongsi satu resepi mudah Roti Poket untuk pikat selera makan anak - anak khususnya. Selain tu boleh juga untuk gantikan sarapan ataupun minum petang dengan resepi baru ni. Resepi ni mudah nak disediakan dan sedap tau! Jom tengok apa bahan - bahan yang perlu untuk sediakan resepi mudah roti poket ni. 

Bahan-bahan Roti Poket

Nama pun mudah jadi bahannya pun mudah nak dicari. Yang penting modal pun tak mahal. Antara bahan utama mesti ada dada ayam, roti gardenia, bawang putih, bawang holland, salad, mayonis. Untuk bahan perasa boleh tambahkan garam dan lada sulah. Bagi yang sukakan pedas boleh letak cili sos. Pastikan guna roti gardenia sebab roti jenis ni tak mudah serap minyak bila digoreng. 

Cara Penyediaan

  • Tekap 2 keping roti dengan cawan mengikut saiz yang kita nak. Kalau rasa nak yang comel guna cawan yang kecil. Kita akan dapat 1 bulatan roti dan gorengkan dengan minyak panas dengan api sederhana besar. 
  • Goreng hingga kekuningan dan angkat. Kemudian toskan dan boleh dipotong pada 2 bahangian. Ketepikan.
  • Sekarang kita sediakan bahan inti pulak, untuk inti tumiskan bawang putih dan bawang holand yang dipotong dadu. Kemudian masukkan dada ayam yang turut dipotong dadu. Kemudian masukkan bahan perisa. Siap! 
  • Masukkan inti ke dalam roti yang dah dipitong kepada 2 bahagian tadi dan hiasan dengan daun salad dan boleh letakkan mayonis dan cili ikut pada selera. 
Mudah kan? Nampak pun dah menyiurkan. Rasa pun dah tentu sedap! Rasa rangup roti dicampur dengan rasa sos dan mayonis pasti memikat selera sesiapa saja. Salah satu caea baru untuk pikat selera. Selamat mencuba! 


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
 ✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

Resepi ESP sedap

 Soya ESP Sedap Ke Tak

Assalam.. Entri kali ni simpel je. Nak kongsi pasal sedapnye Esp si tepung ajaib tu. Setengah orang cakap sedap. Ada jugak yang cakap tak sedap! Heran jugak sebab rasa sedap je. Mungkin selama ni kita minum soya yang dah dipenuhi dengan perisa tambahan tu yang buat rasa sedap. Esp ni non-GMO yang mengekalkan rasa sebenar soya. Tekak masing2 kan? Jadi kali ni nak kongsi cara nak kasi sedap esp tu. 

Variasikan ESP

Sedia maklum Esp tak boleh dibancuh dengan air panas. Ini akan menghilangkan nutrisi dia. Jadi pengambilan cara suam atau sejuk je. Tapi rasanya ramai yang lebih suka minum sejuk. Bestnya esp ni kita boleh campurkan dalam minumam kegemaran kita tak kiralah air buah ke, air kotak ke janji bukan kopi ataupun kafein. 
Nak minum mesti nak yang sedap kan? Jadi tak salah kita variasikan esp mengikut selera kita. Jadi kat bawah ni ada beberapa cadangan pengambilan esp dengan minuman kegemaran kita. 

Sedap dan berkhasiat

Nikmati Esp cara tersendiri

Tak susah pun nak sediakan. Janji ikut citarasa dan kerajinan kita. Mudah disediakan dan berkhasiat. Boleh cuba dengan ais kisar mahupun milkshake. Kita boleh mula dengan esp campur milo, esp campur cocktail buahan ataupun dengan susu kotak. Tambah dengan ais batu, goncang ataupun kisar. Saya pasti ramai yang akan suka dengan esp lepas ni. 
Jom cuba! 


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

Gangguan Hormon pada Wanita

Apakah Hormon? 

Hormon adalah bahan kimia yang dilepas ke dalam saluran darah oleh kelenjar endorkin. Tugas kelenjar itu adalah untuk menyelaraskan proses-proses yang berlaku dalam tubuh badan. Hormon mengatur fungsi-fungsi penting seperti metabolisme, kitaran bangun-tidur, tindakbalas terhadap tekanan, struktur tulang dan pembiakkan. Sumbernya datang dari ovari, adrenal, pankreas, tiriod dan pituitari. 

Hormon dan Wanita

Gangguan hormon dikalangan wanita
Walaupun hormon ni hadir dalam jumlah yang sangat kecil tapi ia mampu menyebabkan perubahan besar pada tubuh kita! Hormon sering menjadi punca utama dalam permasalahan hormon wanita. Antara gejala yang berpunca dari hormon:
  • Perubahan fikiran & perasaan
  • Menangis tanpa sebab
  • Cepat marah, kelesuan, kegelisahan
  • Masalah berat badan, sukar kurangkan berat badan
  • Hilang minat terhadap seks
  • Perubahan pada kulit & rambut, kehilangan seri kewanitaan
  • Jerawat, penipisan rambut di kepala & tumbuh bulu di badan atau wajah
Gangguan hormon paling popular di kalangan wanita adalah perubahan dalam kitaran haid, ketidakselesaan pada tubuh dan perubahan pada tubuh badan. 

Atasi Masalah Hormon

Ada yang bertanya sukar ke nak atasi masalah hormon? Masih ada harapan tak untuk pesakit hormon? Maslah berkaitan hormon ni boleh dirawat dan dicegah. Tak semua wanita mengalami masalah hormon. Pengambilan ubatan dan suplemen dapat bantu mereka. 
GLA COMPLEX dapat membantu memperbetulkan hormon dalam badan dan menstabilkan hormon. Selain dapat mengatasi gejala yang berlaku disebabkan gangguan hormon. Sempena promosi bulan Oktober ni dapatkan GLA untuk mengatasi masalah hormon anda. 


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

Mudahnya Nak Pikat Selera Anak!

Tahu tak sebenarnya mudah untuk kita pikat selera anak kita? Nak tahu caranya? Kena baca entri ni sampai habis.

Rancang Menu Anak

Walau sekeras mana pun anak kita menolak untuk makan jika kena dengan cara lasti terpikat juga. Cuma kita kena pandai merancang menu anak kita supaya bersesuaian dengan selera dan mood mereka. Berikut saya sertakan beberapa cara mudah untuk rujukan kita bersama.
  • Simpanan makanan mencukupi 
Pastikan kita sentiasa menyimpan stok makanan yang cukup. Ini bagi memudahkan proses penyediaan makanan. Dalam masa yang sama lastikan stok makanan yang disimpan tu berkhasiat.

Menu simple tapi berkhasiat

  • Menu yang ringkas
Satu kelebihan jika kita pandai mencipta menu yang ringkas tetapi berkhasiat. Dapat jimatkan masa kita. 
  • Rancang awal

Rancang terlebih dahulu tentang menu apa yang ingin dihidangkan kepada anak kita setiap hari. Buat perancangan awal supaya kita dapat mengelakan pembaziran terutamanya ketika membeli barang basah. 

  • 3 produk tenusu setiap hari

Jangan lupa selitkan tiga kali hidangan produk tenusu seperti susu segar,yogurt dan keju dalam menu harian mereka. Ini untuk pastikan mereka dapat bekalan kalsium yang cukup.



  • Piramid pemakanan

Rancang menu harian anak berdasarkan piramid pemakanan untuk berikan mereka nutrien yang diperlukan. 

Kebaikan Merancang Menu Anak

Kita dapat membantu tumbesaran mereka dengan berikan khasiat makanan yang dapat membantu. Makanan beraneka juga dapat mengelakan rasa bosan anak terhadap makanan yang kita hidangkan. Namun ketika merancang untuk menu anak pastikan kita sekeluarga turut sama boleh menikmati. 

Bantuan Alternatif

Pemberian makanan tambahan juga penting untuk bantu tingkatkan selera makan dan bekalkan nutrien lengkap dalam diet harian mereka. Mealshakes misalnya diperkaya dengan sumber protein lengkap untuk memenuhi nutrisi anak kita. Saya dah cuba dan memang hasilnya "superb".


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

Pengedar Shaklee Sungai Petani

Pengedar Shaklee Sungai Petani

Lama tak kongsi cerita pasal Pengedar Shaklee Sungai Petani ni. Kalau nama pengedar dah tentu ada khidmat penghantaran kan? Saya sebagai Pengedar Shaklee Sungai Petani nak kongsikan mudahnya khidmat penghantaran atau COD ni. Mana tahu ada nak minta perkhidmatan dari saya lepas ni. Waktu COD selalunya dibuat di sebelah pagi atau petang. Hari cuti permintaan COD vitamin meningkat dari hari biasa. 

Perkhidmatan Penghantaran

Tak kira masa
Khidmat penghantaran tak kira masa. Walaupun hujan vitamin tetap sampai. Waktu penghantaran pun ditentukan oleh pelanggan sendiri. Asalkan mudah bagi dua-dua pihak. 


Penerimaan pelanggan tentang penerangan cara makan dan penggunaan lebih mudah. Sebab bila bercakap depan - depan pelanggan mudah faham dan rasa lebih yakin.  


Nak raya pun sempat cod

Mudah dan Jimat Masa

Memudahkan pelanggan sebab penghantaran terus ni dapat beri ruang untuk pelanggan. Jadi dah jimat masa nak tunggu tempoh pengeposan barang. Rasa nak cuba dan boleh terus hubungi saya dan insyaallah penghantaran akan terus dibuat mengikut masa pelanggan.Sempat juga singgah untuk penghantaran vitamin walaupun nak balik beraya. Kadang kecemasan berlaku dan perlukan khidmat Cod.

Cod bawa anak syurga

Peghantaran juga dibuat hingga ke Tikam Batu, Kota Kuala Muda, Lembah Bujang dan kawasan sekitar pekan Sungai Petani. Saya turut menerima kedatangan pelanggan yang nak singgah untuk ambil sendiri vitamin di rumah. 
Selalunya yang nak minta COD ni pelanggan yang nakkan vitamin segera. Alhamdulillah sepanjang perkhidmatan COD ni semua berpuas hati dan dapat barang pada masa yang mereka nak. Jadi nak COD vitamin Shaklee pm je saya! 

✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

Anak Demam Tak Boleh Mandi?

Teringat zaman kecil2 dulu nenek selalu pesan lap badan anak demam. Jangan di beri mandi. Kita pun demam tak mandi hanya lap badan sampai badan pun bau masam dek kerana tak mandi! Tapi betul ke amalan tak boleh mandi ketika demam atau sekadar mitos? 

Definisi Demam


Demam ni baik untuk kita. Ini kerana mekanisme tubuh kita untuk mempertahankan diri dan hindarkan bahaya yang lebih buruk pada badan. Sel darah putih/ leukosit memerangi kuman dan virus penyakit dalam darah dan dalam suhu badan yang lebih panas. 
Menurut sumber pakar kanak-kanak. Apabila anak kita demam, kita perlu mandikan mereka dengan air suam. Ini dapat menurunkan suhu tubuh yang sedang meningkat. Jika demam yang disertakan dengan mengigil lebih baik dijerlum dulu dengan air suam untuk menurunkan suhu badan secara perlahan-lahan. Ramai menganggap demam mengigil ni disebabkan rasa sejuk. Jadi tak perlu mandi.

Cara Atasi Suhu Panas Badan

Kita perlu hilangkan kepanasan secara perlahan-lahan. Jangan terus dimandikan dengan air sejuk. Ini boleh memudaratkan lagi! Ini boleh membawa kepada sawan tarik. Ini kerana suhu badan yang panas a kan terus naik bila dimandikan dengan air sejuk. 
Semasa demam badan akan mengeluarkan lebih cairan tubuh hingga boleh sebabkan dehidrasi. Banyakan beri air masak/susu pada anak kita. Hindarkan penggunana selimut tebal dan baju sejuk kerana ia hanya melambatkan proses pelepasan panas dari dalam badan. Elok dipakaikan baju nipis untuk proses kekeringan peluh yang membantu menyejukkan badan. 

Mitos Yang Berguna

Namun ada baiknya amalan orang dulu-dulu. Cuma kita ubah persepsi kita tentang mandi ketika demam. Mandi ni bagus untuk kembalikan kesegaran badan. Jadi jangan tak mandi kalau anak atau kita sendiri demam!




✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

**These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

Kenapa Ramai Pilih Set Berpantang Shaklee

Penjagaan Ibu Selepas Bersalin



Amalan tradisional Melayu amat popular dikalangan wanita Malaysia. Ia bertujuan untuk membantu para ibu dalam usaha menjalani proses pemulihan yang mengambil masa sekitar 40 hingga 44 hari. Selain bertujuan untuk mengembalikan tenaga sekaligus mengekalkan kesihatan selepas bersalin. 
Pemilihan set berpantang dari turun temurun yang banyak menggunakan akar kayu memang tak dinafikan keberkesanannya. Tapi zaman dulu dan sekarang berbeza. Dengan keadaan cuaca kita yang tak menentu kadang kala menyebabkan pengambilan akar kayu dan herba memberi kesan pada kandungan. Antaranya bayi mudah terdedah kepada demam kuning dan cirit birit. Ini disebabkan pengambilan akar kayu dan herba yang kita semua tahu panas. 

Alternatif Lain Untuk Set Berpantang

Mengikut peredaran zaman, dah banyak produk berpantang yang terdapat di pasaran. Kita hanya perlu pilih saja yang mana kita rasa sesuai dengan kita. Tapi pastikan ia tidak sekadar mengikut trend jenama popular semata - mata. Saya nak kongsikan dengan bakal - bakal ibu salah satu set berpantang yang sering menjadi pilihan ramai masa kini. 

Set Berpantang Shaklee Pilihan Ramai


Kenapa set berpantang Shaklee? Sebab antara banyak produk berpantang di pasaran tak semuanya dihasilkan dengan bahan-bahan semulajadi tanpa penggunaan bahan kimia. Set berpantang shaklee dihasilkan dari hasil penyelidikan oleh saintis dari seluruh dunia untuk memastikan keaslian setiap vitamin. Hasilnya kita boleh mula ambil di hari pertama kelahiran lagi tanpa perlu risau kesan sampingan! Antara kelebihan set berpantang Shaklee: 
  • Mudah diambil. Hanya perlu telan dan tidak mempunyai bau yang kuat seperti jamu
  • Tak panas dan tidak memberi risiko kepada anak. Walaupun anak ada kuning pun masih boleh teruskan pengambilan
  • Set berpantang yang tahan lama dari 4 bulan ke 6 bulan. Ini untuk pastikan kesihatan ibu benar-benar terjamin
  • Tiada risiko sembelit. Sebab dihasilkan secara semulajadi dan tak mengandungi herba yang panas yang beri risiko berlakunya sembelit
  • Luka cepat sembuh. Beri tenaga dan kesan yang sangat dikuar jangkaan. Selain tu ia turut bantu memeriahkan susu badan. 
  • Selain itu pengambilan set berpantang turut beri khasiat lain pada ibu. Ibu dapat turunkan berat badan dan kulit yang lebih cantik hasil dari pengambilan set berpantang yang turut beri kesan pada kulit dan diet harian
Jadi tak ke semua diatas tu bagus untuk ibu dan anak. Ramai dah bertukar pada set berpantang ni. Saya juga tak sabar nak berpantang dengan set ni! Dulu saya mula dengan oengambilan ESP dan Zinc untuk masalah luka pembedahan dan kesannya yang "awsome" buat saya jatuh hati dan tak sabar nak gunakan 1 set terus set berpantang ni! 


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
 ✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

ATASI KOLESTRAL TINGGI DENGAN MUDAH

Assalammualaikum..

Entri kali ni nak kongsi cara nak atasi masalah kolestral tinggi dalam badan kita. Sebelum tu kena tahu apa itu kolestral tinggi. Kolestral dalam badan kita ada 2 jenis. Kolestral baik ( HDL) dan kolestral jahat (LDL). Keduanya perlu seimbang dan pastinya yang jahat harus dikurangkan sebab boleh memudaratkan kesihatan. Jadi kena pastikan kolestral baik sentiasa ada dan tak kurang dari kolestral jahat.

Tanda - Tanda Kolestral Tinggi 

Berikut adalah tanda - tanda kolestral tinggi dalam badan.
  • Sering rasa kebas - kebas pada kaki
  • Timbul bintik - bintik putih ( biji lemak) pada bahagian bawah mata, kawasan muka dan leher
  • Mudah rasa penat, letih dan cepat mengantuk 
  • Sering rasa sakit kepala
  • Kaki membengkak
  • Senak dada sebelah kiri
Jika tanda - tanda di atas sering berlaku pada diri kita, itu menandakan kadar kolestral terlampau tinggi. Bahayanya kolestral tinggi ni boleh menyebabkan kita terdedah pada serangan strok dan angin ahmar! 
Ini disebabkan arteri yang semakin sempit yang membuatkan aliran darah ke otak berkurangan dan boleh menyebabkan pembuluh darah pada bahagian jantung tersumbat. 

Atasi Kolestral Tinggi dengan Omega


Antara kesan paling mudah dilihat kalau kolestral tinggi ni adalah tumbuh bintik pada bahagian mata. Kadang kala kita sangkakan ia adalah jerawat! Pengambiln kolestral baik dapst bantu masalah ini.
Omega Guard mengandungi kolestral baik (HDL)  yang tinggi. Dengan pengambian Omega dapat merendahkan paras LDL dalam badan. Semua orang tahu Omega boleh berhubung dengan hormon dalam badam.
Melalui pengambilan Omega 3 juga dapat membantu hormon LEPTIN yang membantu menignkatkan metabolisme dengan meningkatkan pengeluaran tiriod. Tiriod dapat membantu kawal metabolisme badan kita.

Amalkan Pengambilan dan Cara Sihat 

Amalkan pengambilan Omega untuk pastikan kolestral dlam badan kita seimbang untuk kesihatan berpanjangan. Selain itu kita juga boleh amalkan mandi seawal jam 4 pagi dan lakukan senaman ringan. Ini kerana air sejuk boleh meresap ke dalam badan dikatakan boleh mengurangan penghasilan lemak. 
Dapatkan Omega dengan harga promosi di bulan Oktober ni! 



✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

Betul ke Omega Bantu Perkembangan Otak Janin?



Fakta Perkembagan Otak Janin

Trimester Pertama
Sel otak anak matang dengan cepat dan hampir 250,000 sel tumbuh setiap minit! 
Trimester Kedua
Sel otak semakin banyak berhubung untuk memungkinkan pergerakan & pendengaran
Trimester Ketiga
Otak janin terbentuk dengan sempurna & bersedia membentuk lebih banyak hubungan 

Merujuk pada fakta di atas rasanya seawal bilakah kita boleh membantu perkembangan otak anak kita? 

Bagaimana Nak Bantu Perkembangan Otak Janin

Sebenarnya kita dah mula membantu sejak awal kehamilan lagi. Ini kerana apa yang kita makan akan diserap oleh mereka. Otak mereka dipengaruhi oleh zat makanan yang diserap. Jadi kita harus tukar cara pemakanan kita bila hamil. Pakar O & G akan sarankan pengambilan Omega 3 pada ibu hamil kerana Omega 3 ni mengandungi EPA & DHA yang sangat penting untuk otak dan penglihatan janin. 
Tapi tak semua Omega 3 yang ada di pasaran tu kaya dengan DHA & EPA. Kebanyakan ada yang telah bercampur dengan minyak hati ikan dan lemak saja. Jadi entri kali ni saya nak sarankan pengambilan Omega Guard yang kaya dengan DHA & EPA. Mana saya tahu? 

Kandungan EPA & DHA dlm pasaran

Omega Guard Kaya dengan EPA & DHA

Pengambilan Omega 3 sangat disarankan oleh pakar O & G untuk membantu perkembangan otak dan penglihatan janin. Omega Guard bertindak mengembalikan sifat fleksibel & lembut membran sel terhadap neuron dalam otak yang menyebabkan peningkatan komunikasi sel dan fungsi otak. 
Selain tu, Omega juga membantu meningkatkan fungsi penglihatan bayi dan membantu perkembangan sistem saraf. Pengambilan Omega ketika hamil juga dapat membantu mengurangkan risiko alergi pada bayi. 
Mulakan pengambilan Omega dari sekarang untuk membantu perkembangan janin. Omega bukan hnaya bantu setakat dalalm kandungan tapi beri manfaat hingga anak dilahiran. Ini kerana Omega juga memberi kualiti dalam susu ibu. Jadi nak anak pintar kena mula amalkan Omega dari trimester ke2 sampai bersalin! Sempena bulan promosi Omega October ni jangan lepaskan peluang untuk dapatkannya! Harga istimewa untuk bulan ni! 



✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
 ✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

ASMA DI MUSIM JEREBU

Assalammualaikum wbt

Jerebu melanda negara kita sejak beberapa bulan lalu. Kesan paling buruk bermula bila seluruh sekolah dah diarahkan tutup selama 2 hari! Indeks IPU juga menunjukan kadar bacaan yang tinggi!
Kesihatan pun terganggu dek kerana asap toksin yang ada dalam jerebu. Mulalah jadi batuk, sesak nafas dan asma. Pernafasan kita tergangu. Begitu juga dengan anak-anak kita. Jadi untuk bantu atasi masalh ni kita sebagai ibu bapa harus mainkan peranan dan sentiasa "alert" tentang perubahan pada kesihatan anak kita.

PERUBAHAN KESIHATAN


Bila suara anak makin serak, anak dah mula mengadu sakit tekak itu menunjukkan pernafasan mereka dah dijangkiti dengan bakteria. Jadi banyakan beri air masak untuk bantu melancarkan saluran pernafasan mereka. Kadang kala mereka akan mula dengan selsema dulu. Jadi langkah yang sama harus dilakukan. 
Pemberian ubat batuk sebenarnya kurang digalakan kerana sistem pertahanan badan yang jadi punca batuk dan selsema. Kita kena beri sesuatu yang dapat bantu meningkatan antibodi mereka. Cadangan saya, Omega Guard. Kenapa Omega?

OMEGA GUARD BANTU ATASI ASMA


Omega ni a dalah minyak ikan Omega 3 yang kaya dengan DHA dan EPA. Fungsi Omega terhadap asma ia bantu mengurangkan keradangan dalam saluran udara paru - paru. Jadi ia dapat mengurangkan serangan asma di kalangan kanak - kanak. Selain itu kandungan Omega 3 dapat mengurangkan jangkitan pernafasan dan menapis virus dan bakteria.

✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
 ✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

Urutan Terapi Tradisional


Urutan Tradisional Melayu

Sebut pasal urutan pasti ramai yang bayangkan rasa nikmat kelegaan. Nikmat bila lenguh-lenguh badan hilang. Tapi urutan ni banyak jenisnya.Urutan tradisional adalah manipulasi tisu badan seperti otot, sendi dan urat saraf bagi tujuan kesejahteraan atau rawatan kesihatan.  Entri kali ni nak kongsi tentang urutan tradisional untuk ibu berpantang. 
Rawatan secara urutan adalah kaedah yang unik kerana sentuhannya lembut, mantap dan tertumpu pada penggunaan jari. 

TUJUAN URUTAN DAN KATEGORI URUTAN

Berurut bukan sekadar untuk keselesaan sahaja. Berurut bertujuan: 
  • Meredakan sengal-sengal dan ketegangan otot
  • Merehatkan badan 
  • Memulihkan fungsi badan ke tahap normal
Urutan juga terbahagi pada beberapa kategori iaitu: 
  • Urutan Kesihatan Badan yang bertujuan mencegah penyakit
  • Urutan Perubatan untuk meningkatkan pemulihan penyakit dan mengurangkan kesakitan
Jadi kena pastikan urutan yang kita dapat tu bersesuaian dengan diri kita. Untuk berurut pun kena tahu keadaan diri kita sama ada sesuai pada masa dan fizikal diri. Terdapat juga golongan yang dilarang berurut kerana bimbang akan beri kesan pada pesakit. Antara kesan sampingannya:

  • Badan akan mengalami sakit-sakit 1 ke 2 hari selepas berurut
  • Lebam
  • Bengkak
  • Alahan pada minyak urut
Jika kesan tersebut berpanjangan, kita boleh rujuk pada pakar kesihatan.

PETUA SELEPAS BERURUT

Lazimnya apabila pesakit mendapat rawatan urutan Tradisional Melayu, kita akan diberi nasihat atau petua untuk mempercepatkan proses pemulihan. Antaranya: 
  • Petua Cepatkan Sembuh dari Seliuh
Rendamkan tangan atau kaki yang terseliuh sekurang-kurangnya setengah jam dalam air panas yang suam selepas diurut. Kemudian balut tempat seliuh dengan kain.
Sekiranya bengkak, ambilkan asam jawa, garam dan sedikit air jadikan seperti pes dan tampal ditempat seliuh yang bengkak tu. 
  • Elakan dari makan makanan pedas, sejuk, pulut dan organ dalaman sebelum dan selepas urutan
  • Banyakan minum air suam selepas berurut
Jadi lepas kita boleh pilih urutan yang sesuai dengan kesakitan kita. Sebab kalau salah urutan takut makin parah! Tapi apa pun berurut ni memang asyik! Tapi bagi yang nak mudah boleh amalkan pengambilan vitamin kalsium yang dapat membantu menguatkan tulang dan menghilangkan sengal-sengal badan. 


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
 ✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

KENAPA IBU HAMIL PERLUKAN PROTEIN?

APA ITU PROTEIN

Protein terdiri daripada karbon, hidrogen, oksigen dan nitrogen. Terdapat sebahagian protein mempunyai unsur fosforus dan sulfur seperti ikan, susu, daging, kekacang dan telur yang kaya dengan protein. 
Sumber makanan yang mengandungi protein
Melihat pada gambar pun tahu yang semua itu diperlukanoleh ibu hamil. Pengambilan protein ni melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh kita. Lebih lagi bagi ibu hamil yang amat perlukan semua tu untuk tumbesaran dan perkembangan kandungan. Tapi dengan keadaan ibu hamil yang mengalami alahan dan perubahan hormon tak semua mampu untuk ambil sumber protein ni.
Jadi untuk mudahkan ibu hamil dapat semua zat tu Shaklee awal-awal lagi dah sediakan 1 sumber protein yang lengkap untuk keperluan ibu dan bayi. 

ESP BANTU PENUHI KEPERLUAN IBU HAMIL

Pengambilan ESP ni dapat beri banyak khasiat pada ibu hamil. Sumber protein soya yang terdapat dalam ESP bukan hanya beri khasiat tapi bekalkan banyak nutrisi. Ini kerana ibu hamil perlukan kandungan protein yang tinggi untuk keperluan ketika hamil. 
Mampu ke nak ambil protein yang cukup
Dengan pengambilan ESP, kita mampu nak penuhi segala keperluan protein yang diperlukan ketika hamil. Dan berikut adalah khasiat yang kita dapat. Dan paling best kandungan pun turut serta dapat khasiat! 
  • Bantu morning sickness dengan cara menggantikan makanan yang tidak diambil oleh ibu hamil dan beri tenaga berpanjangan
  • Sumber protein dalam ESP bantu penghasilan sel-sel kulit baru. Jadi dengan pengambilan ESP ia dapat bantu sel kulit jadi gebu. Bukan hanya untuk ibu tapi juga bayi dalam kandungan!
  • Bantu pembentukan otak dan otot bayi. Sel-sel dalam badan dihasilkan melalui pengambilan protein. Jadi dengan pengambilan protein yang baik dapat membina sel-sel yang baik
  • Protein dalam ESP juga bantu tingkatkan imuniti ibu dan protein lebih mudah dicerna oleh ibu dan bayi
  • Dapat kawal paras gula yang dapat mengelak penyakit diabetes ketika hamil. ESP merupakan minuman berprotien yang rendah Glimeks (GI). Ia bantu melambatkan penyerapan Asid Amino yang dapat bantu kawal selera makan dan pastikan tahap gula dalam darah seimbang
  • Dihasilkan dari soya non-GMO yang sesuai untuk ibu-ibu yang mempunyai masalah alahan pada soya

BERKHASIAT DAN MENYELERAKAN

Selain itu rasa ESP juga sedap dan mudah disediakan. Kita boleh campurkan ESP ni dengan minuman kegemaran kita seperti jus buah-buahan dan susu kultur. Jadi tak ada alasan nak elak dari minum susu.


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

PEMBUNUH SEPI

Pembunuh Sepi? Sepi dalam kata lain senyap. Diam-diam dia jalankan misi dia untuk hapuskan kita. Nampak sihat luaran tapi dalaman tunggu masa je nak musnah! 

Assalam untuk semua. Entri macam seram je kan? Dah macam pembunuh bersiri yang diupah. Tapi hakikatnya itulah yang sering terjadi kepada kita di Malaysia ni. Tahukah anda pembunuh No.1 di Malaysia adalah penyakit jantung!

PUNCA TERJADINYA PENYAKIT JANTUNG

Antara penyebab utama penyakit jantung ni disebabkan kandungan kolestral tinggi dalam badan. Dari mana datangnya kolestral tinggi ni? 
SELAIN PEMAKANAN TERDAPAT JUGA SEBAB LAIN 
5 faktor yang boleh menyebabkan penyakit jantung berlaku tanpa kira usia.Tabiat pemakanan dan gaya hidup yang tak sihat menyebabkan pembunuh no.1 ini menular dengan cepat tanpa kenal batas usia. Ini kerana lemak dan kolestral yang kita makan boleh sebabkan laluan jadi sempit dan tersumbat. Akibatnya jantung terpaksa mengepam dengan kuat tapi darah tak dapat mengalir dengan kadar yang sepatutnya. 
Selain berisiko mendapat penyskit jantung, terdapat juga beberapa penyakit tinggi kolestral yang boleh membawa kepada penyakit jantung.


PENCEGAHAN DAN RAWATAN 

Kita boleh mengamalkan pengambilan serat makanan yang dapat bantu menstabilkan paras kolestral dalam darah. Lebih 80 kajian dilakukan secara klinikal membuktikan yang fitosterol (sterol dan stanol) dari tumbuhan, sayuran, buahan dan bijirin boleh bantu halang kadar penyerapan kolestral dan turunkan kolestral jahat (LDL).
Antara yang paling mudah adalah dengan pengambilan oat dan lobak. Tapi untuk dapatkan nutrisi lengkap kita kena makan oat dan lobak dalam kuantiti yang banyak! Tapi rasanya mampu ke nak makan oat dan lobak sepanjang masa? Sedangkan nak habiskan segelas oat dan sebatang lobak pun susah! Jadi Shaklee ambil langkah untuk bantu ringankan masalah ni.


Kandungan fitosterol dalam Phytocol ni dapat atasi masalah kolestral tinggi dan mampu mencegah berlakunya serangan jantung. Antara khasiat Phytocol:

  1. Bantu keseimbangan tindak balas imun bagi mengurangkan jangkitan viral dan bakteria seperti contoh sakit anak tekak
  2. Kurangkan simptom alahan, keradangan dan penyakit auto imun
  3. Bantu merangsang penghasilan insulin 
  4. Sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah sebum berlebihan penyebab jerawat
Untuk pencegahan dan rawatan sebelum terlambat amalkan  pengambilan Phytocol. Mudah diambil dan beri banyak khasiat untuk kita. Elakan pembunuh sepi daripada menyerang kita! 



✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

MANIS ITU PENYAKIT


MANIS ITU PENYAKIT

Kalau dah sebut pasal penyakit dah tentu-tentu kita nak cerita pasal makanan. Tapi kali ni nak kongsi tentang manisnya gula dalam minuman. Sebab kita suka minum air. Tapi air yang kita minum tu selalunya kandungan gulanya berlebihan dari yang sepatutnya. 
Kadang kita pesan minuman kurang manis. Tapi bila minum tetap juga manis! Paling popular permintaan "kurang manis" ketika pesan teh tarik. Minuman paling tinggi permintaan di kedai-kedai makan. 

KANDUNGAN GULA DALAM TEH TARIK

Tahu tak kita berapa banyak gula yang ada dalam 1 cawan teh tarik. Rasanya kita kurang prihatin tentang fakta tu. Alasan yang paling bagus, " saya tak minum tiap hari". Tapi kandungan yang ada tu cukup tuk kita simpan lebih dari sehari! 


Cuba bayangkan sehari segelas. Seminggu dah berapa gelas. Sedap memang sedap tapi kesan kesedapan tu. Boleh tukar jadi penyakit! Kajian menunjukan mereka yang gemar minum minuman manis akan berasa ketagih untuk minum manis lagi! Jadi tak hairanlah kalau kita baru pertama kali minum air teh tarik akan termimpi-mimpi untuk minum lagi. 

BANTUAN UNTUK ATASI PENYAKIT MANIS

Antara banyak-banyak sumber nutrisi protein adalah sumber yang paling baik untuk mengatasi masalah ni. Protein memainkan peranan penting dalam kehidupan kita. Protein boleh membantu dalam mengatasi masalah ketagihan dan sekaligus membantu menginvangi kadar gula dalam badan. 
Sebab tu kita selalu syorkan pengambilan protein untuk penghidap kencing manis dan juga darah tinggi. Tahu tak makanan apa yang mengandungi sumber protein?

Sumber protein dalam makanan
Mampu ke kita untuk setiap hari ambil makanan seperti di atas untuk memenuhi protein dalam badan kita? Kita semua mampu untuk ambil tapi adakah pengambilan tu mampu mengawal paras gula dan dalam masa yang sama dapat membantu kesihatan kita sepenuhnya? 
Jadi untuk pengambilan yang lebih efektif apa kata cuba sumber protein yang mudah untuk diambil, senang disediakan. Lagi bagus dapat memenuhi keperluan nutrisi lain dalam badan. Jadi apa kata cuba ESP? 


Antara sebab kenapa saya sarankan pengambilan ESP. Kerana ia dapat mengurangkan ketagihan kepada makanan manis. Selain dapat mengawal paras gula dalam badan. Jadi untuk mereka yang selalu suka minum teh tarik. Apa kata tukar pada sesuatu yang lebih sihat, sedap dan bagi manfaat pada kesihatan. 
Sempena promosi bulan September ni, jom rebut peluang dapatkan dengan harga ISTIMEWA! 


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
 ✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

NAIK DARAH DI HARI RAYA KORBAN

TEKANAN DARAH NAIK BILA TIBA RAYA KORBAN



Assalammualaikum.

Selalunya masa inilah kita makan banyak daging dari hari biasa. Tapi makan tu berpada-pada. Nanti esok beraya di hospital pulak!
Kandungan kolestral dalam daging sangat tinggi. Dia boleh menaikkan tekanan darah kalau diambil berlebihan. Sebab tu mereka yang duduk di kawasan sejuk sangat perlukan daging dalam carta makanan mereka.  Jadi jom kita kawal sebelum melarat.

TANDA-TANDA MENGESAN PARAS GULA SEDANG NAIK DALAM DARAH

1. Paras glucose dalam darah 
Dapatkan pemeriksaan darah di klinik

2. Paras gula dalam air kencing
Cuba letakan air kencing dikawasan yang bersemut. Tengok hasilnya.

3. Kencing tanpa henti
Salah satu tanda untuk mengetahui paras gula tengah naik

4. Rasa dahaga berterusan
Salah satu tanda mudah untuk tahu naik turun paras gula

Jika 4 tanda ni ada pada anda. Maka cepat-cepat ambil langkah berjaga-jaga. Jadi hari ni saya nak kongsikan salah satu cara nak turunkan kadar tekanan gula dalam darah. Dengan cara pengambilan susu protein rendah lemak yang bantu turunkan paras gula. Susu bukan sebarang susu tapi protein soya yang sangat bagus untuk penghidap kencing manis. 

Ketahui paras gula anda
Untuk pesakit kencing manis mereka perlukan makanan tambahan yang tidak mengandungi kanji dan rendah indeks glisemik. Ini dapat seimbangkan paras gula.


ESP SEIMBANGKAN PARAS GULA

Pengambilan ESP dapat bantu mengimbangi paras gula dan seterusnya menurunkan paras gula. Ini kerana Isoflavomes dalam protein soya bantu kurangkan risiko diabetes. Protein soya merupakan makanan yang rendah indeks glisemik dan tidak mengandungi kanji. Jadi boleh bantu kawal paras gula. 
Esp ni merupakan protein soya terbaik yang dihasilkan daripada protein soya bukan GMO. Makna mudah tanpa melalui teknik bioteknologi penggabungan gen. Bahan yang boleh hasilkan bahan kimia.

Jadi sempena promosi ESP September ni apa kata dapatkan satu untuk anda atau keluarga. Jadikan pengambilan protein soya sebagai makanan tambahan harian. Sebab banyak khasiat lain sekali kita boleh dapat!


 ✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM
 ✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
 ✿✿ fiesyadam@gmail.com
YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

JOM BERCUTI DENGAN SHAKLEE.. PERCUMA JER!!

 BERCUTI SECARA PERCUMA


Assalammualaikum..

Entri kali ni nak bagi mood nak bercuti pulak. Tapi dengan keadaan ekonomi negara sekarang rasanya sukar nak dapat mood tu. Tapi saya rasa lepas korang baca entri ni pasti mood nak bercuti tu membuak-buak.

Boleh percaya ke dapat percutian ni? Percuma pulak tu? Macam tak percaya kan? Tapi inilah kenyataan dia. Baik sungguh hati nak kasi percutian percuma ni. Tapi ada syaratnya. Dan syarat pun tak sesusah mana. Dan pulangan yang kita dapat pun amat-amat menguntungkan kita! 


SYARAT WAJIB NAK DAPAT PERCUTIAN PERCUMA

Untuk melayakkan diri dapat percutian percuma tu kita haruslah mendaftar sebagai ahli Shaklee terlebih dahulu. Tahu kan pendaftaran hanya RM80 untuk seumur hidup. 

Syarat WAJIB dah buat barulah kita boleh jalankan misi nak dapat trip percuma tu. Nak dapatkan apa-apa pun usaha kena ada. Kira bayaran balik untuk kerja kuat kita. Tapi jangan risau sebab kita dalam shaklee ni ada pasukan yang akan bimbing kita. 
Soap dapat kelas cara nak dapatkan percutian percuma
Kelas pun Shaklee adakan bagi kita tahu cara nak layakan diri dapat percutian percuma tu. Jadi tak adalah kita terkontang kanting cari maklumat. Punyalah baik hati kan! 
Jadi saya nak ajak korang yang nak bercuti secara PERCUMA tu jom kita! Tempat percutian pun calang-calang. Ada dalam dan luar negara lagi. Nak tahu kemana Shaklee nak bagi kita melancong?




Best tak? Shaklee nak bagi kita peluang bercuti dengan PERCUMA untuk meraikan kita sebagai ahli shaklee. Jadi pada yang nak ikut saya pergi bercuti jom jadi ahli SEKARANG! Sama-sama kita realisasikan. Kita usaha sebagai satu pasukan untuk melayakan diri kita! 

 ✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
 ✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
 ✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

SUPERMOK WALAUPUN HAMIL? INI RAHSIANYA

 Assalammualaikum wbt

Ramai di kalangan ibu hamil yang sering menghadapi masalah kepenatan. Tak kira yang baru pertama kali hamil atau dah berkali-kali hamil. Kenapa masalah ni berlaku? Ada tak cara nak atasinya? 

Untuk entri kali ni watiey nak kongsi cara penyelesaian dan jadi aktif walaupun ketika hamil. Selalunya masuk trimester kedua, kita akan mudah rasa penat. Masak baru separuh jalan dah mula rasa tegang urat. Sakit kaki dan lenguh. Betul tak? 

Antara sebab kenapa mudah rasa penat.
* kita menampung berat yg bertambah
* kekurangan Protein dan nutrisi dalam badan
* kandungan lemak yang bertambah jd metabolisme kurang      aktif


BANTUAN UNTUK ATASI RASA PENAT

Antara cara mudah nak atasi rasa penat ketika hamil dengan pengambilan sumber tambahan yang mengandungi protein dan nutrisi lain. Mana nak dapat semua sumber tu? Melalui pemakanan yang mengandungi sumber protein yang tinggi. Tapi tak semua daripada ibu hamil mampu nak penuhi. 
Tapi sebenarnya ada cara mudah untuk ibu hamil tambah tenaga dan sekaligus aktif sihat ketika hamil. Macam watiey! Alhamdulillah hamil kali ni badan rasa bertenaga dan tak lemau macam hamil sebelum ni. Watiey hanya amalkan pengambilan sumber protein yang dapat menambah balik kekurangan nutrisi dalam badan. 
Kadar pengambilan protein mengikut keperluan tubuh
Bila badan ada sumber protein dan nutrisi yang lengkap maka badan pun tak mudah sakit dan tak cepat rasa penat. Hanya pengambilan 3 sudu sehari yang boleh kita campur dalam minuman harian, jangan hairan kalau badan rasa selesa dan bertenaga! 
Sebagai WAHM yang jalankan bisnes di rumah memang perlukan banyak tenaga. Jadi dengan pengambilan ESP ni dapat bantu watiey dalam banyak perkara. Jadi jangan jadikan hamil ni satu alasan untuk kita abaikan tanggungjawab yang lain. Sempena bulan promosi ESP jom dapatkan setong untuk kita dan juga beri khasiat pada bayi juga! 

 ✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM
 ✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
 ✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM80/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Comments

TEGANGNYA LEPAS MINUM TEPUNG AJAIB

TEGANGNYA LEPAS MINUM TEPUNG AJAIB

Mesti ramai yang nak tahu apa yang tegang? Tepung ajaib apa yang boleh bikin tegang tu? Yang pasti tegang mana yang kendur , mana yang dah berlapis. Dengan bantuan susu soya tanpa GMO tu.. Yang hangat sangat2 bulan ni. Apalagi kalau bukan ESP. 

Fakta tentang ESP

Kajian menunjukan ESP punyai Threonine untuk bantu keseimbangan protin dalam badan dan penting dalam keanjalan kulit. Bila protin dalam badan seimbang jangan heran kedutan tak hinggap. Selain tuk kulit, aset tubuh pun dapat tempias. 

Mana taknya bila kulit anjal, aset pun tegang. Jadi dah untung berbaloi-baloi. Rahsia awet muda "maintain" dah pecah! Patutlah sid Shaklee semua maintain belaka. Tak caya? Nanti saya kongsikan beberapa si cantik. 

Sementara bulan promosi ESP ni apa kata dapatkan setong untuk korang. Selain tuk keanjalan & kecantikan kulit banyak lagi yang si tepung ajaib ni bagi. Jadi korang kena cuba sendiri. Pasti tak menyesal. 

Antara pengguna ESP

Cantik tak kulit mereka? Ha, berkat konsisten dengan tepung ajaib dapatlah awet muda cara sihat. Jangan fikir lagi. Promosi hanya untuk bulan ni.. Jom rebut peluang sekarang!!

 ✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 

✿✿ ☎ ✆ 017-7757179

 ✿✿ fiesyadam@gmail.com

 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Baca lagi
Comments

Anak berubah arah lepas beri MEALSHAKES

SEBELUM PERUBAHAN

Rasa pelik, terkejut bila tengok anak yang dulu payah sangat nak makan nasi sekarang dah pandai minta nasi di awal pagi! Kalau dulu nood nak masak macam dah pudar sebab masakan banyak tak laku. Jadi kadang kala masak pun sendiri rasa tak sedap!

Tapi tu dulu. Sekarang sejak konsisten semula dengan mealshakes dan vitamin c chewable ni. Rasanya banyak pulak perubahan ketara. Sampai boleh kata tiap masa nak update dekat muka buku anak saya suka makan!

CORETAN BERMULA LEBIH LANJUT

Assalam semua. Teruja bercerita sampai lupa nak hulurkan salam. Lama dah tak mencoret di blog daku yang rasanya dah penuh amat dengan sawang! Alhamdulillah hari ni jari jemari ni di takdirkan menaip ke arah blog yang tak segah mana ni.. Hari ni nak kongsikan tentang anak teruna kesayangan. Berubah 360 darjah lepas konsisten semula beri mealshakes berserta omega guard.

Sebelum ni agak terbiar sikit tentang pemberian supplement sebab si ibu hanyut dalam melayan pening - pening lalat dek pembawakan anak syurga adik kepada si teruna ni. Sekarang dah sihat semula. Alhamdulillah hanya 2 bulan pertama je alahan. Dah terjaga semula perkembangan anak mama ni.

Semua tahu mealshakes ni salah satu makanan tambahan untuk si kecil. Khasiat dalam mealshakes ni ada banyak sangat tuk keperluan dan pembesaran anak kita. Salah satu yang memang semua ibu - ibu kat luar sana nak adalah, selera makan yang meriah. Tak perlu nak bersusah payah bila nak beri makan.

TANDA KETARA DALAM 7 HARI PENGAMBILAN

Tanda ketara yang menampakan perubahan anak bujan ni lepas seminggu pengambilan. Dah mula nak makan bila tiba waktu makan. Dah tak memilih makanan. Paling best bila bangun pagi, siap mandi mesti minta "acik"! Mak mana tak gumbira..

Sekarang masak lah apa pun mesti makan walaupun sikit. Mesti nak rasa jugak. Nampak lah ada nafsu nak mencuba makanan tu! Baru ni pun sibuk dengan musim penyakit. Dia pun tak terkecuali tapi cuma batuk 3 hari je. Demam alhamdulillah nak kena tapi tak sempat menyinggah..

Kini kalau dekat muka buku tu ber"update" pasal masakan mesti ada terselit model tetap ni! Harap selera makan dia pun akan "maintain" sampai ke besar. Bila badan sihat penyakit susah nak singgah. Jadi pemakanan beri pengaruh besar untuk dapatkan kesihatan yang baik.

Jadi pada ibu - ibu yang nak anak kita jadi sihat, berselera makan. Apakata cuba mealshakes. Mudah nak beri. Anak pun suka!

Hubungi saya untuk pembelian..
Watiey 0177757179
Lawati muka buku saya..
www.facebook/watieymansor.com
Baca lagi
Comments

PERLU KE SAYA AMBIL ESP


PERLU KE SAYA AMBIL ESP? 

Ha, perlu ke? Mesti cakap kenapa nak kena ambil ESP ni? Hebat beno ke sampai nak kena minum ESP! Dulu serius saya pun terfikir dan dah berkata-kata dekat mulut ni. Dah la harga RM150. Macam -macam boleh dapat. 

Tapi selepas dah cuba baru tahu! Memang harus beli ESP ni! Dalam 1 tong dapat banyak khasiat untuk kesihatan utamanya! Untuk kecantikan dalaman dan juga luaran! Macam tak percaya boleh dapat semua tu dalam 1 tong ESP. Bukan nak rela cerita tapi itulah hakikatnya. Dalam masa 1 minggu memang akan nampak kesan pengambilan. Tapi penting untuk kita ambil secara konsisten!

Jadi pada yang tak tahu dan tak pernah merasa ESP ni. Dia berperisa vanilla. Kalau jenis tekak melayu macam saya memang confirm kena campur dalam minuman lain. Pilihan terbaik susu coklat! Sejuk! Memang best!! Esp ni kita tak boleh ambil dengan air panas sebab akan pecahkan molekul protein dia tau. Macam khasiat dia hilanglah. Sama lah macam kita bancuh susu anak kita. Tak boleh terus kena air panas..

Hasil amalkan esp!! Maintain tak saya?! 
ESP juga bantu saya kekalkan bentuk tubuh badan saya! Kadang jenuh nak menjawab bila orang bertanya.. Pada yang ada masalah gastrik sangat digalakan ambil ESP ni! Untuk ibu yang mengandung juga elok sangat untuk membantu menguatkan rahim kita. Saya dah cuba. Dah bertong-tong pun! Memang tak pernah nak menyoal balik kenapa saya harus beli ESP ni! Sebaliknya saya selalu tanya balik kenapa aku tak beli dari dulu ESP ni?!

Jadi apa kata. Rebut peluang masa promo ni untuk dapatkan setong.. berbaloi cik kak! 


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM 
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
 ✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any dise
Baca lagi
Comments

MENEBAS BELUKAR TENGAH HALAMAN


Entri tajuk gempak.. bukan omong kosong..tapi kenyataan..
Belukar orang selalu anggap belakang rumah, tepi rumah tapi i tengah rumah!! Lama betul tak menjaga kawasan rumah indah i ni.. bukan takat tepi rumah, dalam rumah pun dah naik akar kayu besar2 lengan ok!
Mesti korang cakap apa benda minah ni cerita pasal belukar bagai ni. Buat semak nak baca.. Sebenarnya ni hah blog daku yang dah bersemak.. Daku memadu kasih sampai kupa pada yang satu ni!! Jadi harapan lepas ni dapat tebas sume semak samun, akar kayu, rumout mahupun belukar dalam blog daku yang nan ado ni!
Jadi permulaan nye nak khabarkan jangan lepaskan peluang untuk membeli promo spesial kita bulan ni!! ESP!! Banyak khasiat!! Hot item!! Tak beli rugi!! Tak cuba tak tahu khasiat dia!! Daku dah bertong2 masih setia!! Tengok lah daku maintain je.. Ahaks!

So untuk yang nak grab promo kita bulan ni, ESP yang tak perku daku nak perkenalkan lagi!! Harga pun menarik bulan ni.. Beli 6 percuma 1!! Nak dapatkan?? Hubungi nombor seperti dibawah!!


✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM
✿✿ ☎ ✆ 017-7757179
✿✿ fiesyadam@gmail.com
 YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

 Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah!

 **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Baca lagi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CITER2 BLOGGER


Contact Form

Name

Email *

Message *

Back to Top