Comments

NANGKA BOLEH BAGI KURUS

Kurus dengan makan nangka

MAKAN NANGKA UNTUK KURUS

Mesti anda tak percaya kan? Macam mana nagka boleh bantu turunkan berat badan. Meh nak cerita macam mana. Ramai suka makan nangka. Bila sebut tentang nangka, mesti terbayang ulas yang kekuningan ditusuk pula dengan bau yang menyengat. Terliur dibuatnya! Tapi disebalik rasanya yang sedap tu tak ramai yang berani nak makan nangka. Sebab selalu orang akan kaitkan kalau makan nangka ni boleh kena sakit urat. 

Kalau sebelum ni nangka dianggap kurang bernutrisi tapi sebenarnya terapat banyak kandungan mineral dalam nangka. Disamping rasanya yang manis dan lazat, nangka juga berupaya menurunkan berat badan. Jadi kalau makan nangka lepas ini tak perlu risau nak makan banyak mana sebab tak akan menambahkan berat badan pun. Jom kita tengok antara manfaat yang ada dalam nangka ni yang mana membantu menurunkan berat badan.

KHASIAT NANGKA UNTUK KURUSKAN BADAN

  • RENDAH KANDUNGAN LEMAK
Kandungan lemak tepunya yang sedikit tidak akan membuatkan pemakannya berdepan dengan masalah berat badan. Dan ada fakta mengatakan nangka hampir tidak mengandungi lemak.
  • RENDAH KANDUNGAN SODIUM
Salah satu kenapa anda harus makan nangka untuk diet kerana kandungan sodiumnya yang rendah. Kandungan sodium yang rendah membolehkan nangka dimakan sesuka hati. Ini keran berat badan hanya akan bertambah jika kandungan sodium di dalam sesuatu makanan itu tinggi.
  • KAYA DENGAN SERAT
Buah nangka mengandungi banyak serat yang boleh membantu memecahkan lemak sekaligus mengurangkan berat badan. Selain dapat membantu memudahkan proses pencernaan. Nangka juga dapat meningkatkan tenaga dalam badan dengan menaikkan tahap metabolisme tubuh. 
  • NUTRISI DAN MINERAL
Buah nangka mengandungi bermacam jenis vitamin, mineral dan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh. Bukan hanya boleh menurunkan berat badan tapi nangka turut membantu menyahkan toksin dalam badan. Nutrisi dalam nangka bukan hanya bermanfaat untuk turunkan berat badan malah sangat bagus untuk kecantikan kulit, rambut dan tubuh kita. 

Jadi lepas ni, pada yang terpaksa menahan nafsu untuk makan nangka kerana takut kemanisan nangka tu menaikkan berat badan. Lepas ni dah boleh makan semula. Mana tahu lepas makan nanti dapat kurangkan berat badan anda. Semulajadi lagi! 

SELAMAT MAKAN NANGKA UNTUK KURUS!















✿✿ WATIEY MANSOR AKA MAMABBBAM✿✿ ✿✿ ☎ ✆ 017-7757179✿✿ ✿✿ fiesyadam@gmail.com✿✿ YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR ✿✿Anda pengguna bijak?? Inginkan penjimatan sehingga 20 peratus setiap kali membeli vitamin dan supplement?? Sertai kami sebagai ahli untuk menikmati tawaran dan potongan harga!! Hanya RM75/- untuk menikmati semua tawaran dan harga lebih murah! **These statement have been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CITER2 BLOGGER


Contact Form

Name

Email *

Message *

Blog Archive

Back to Top